۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹

اکبری در گفتگو با مهر :

برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی در کرمانشاه تشریح شد/ نواخته شدن زنگ شجاعت در مدارس

برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی در کرمانشاه تشریح شد/ نواخته شدن زنگ شجاعت در مدارس

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: سرپرست بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه ضمن تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان، گفت: زنگ ایثار و شجاعت در مدارس کرمانشاه نواخته می شود.

محمد رسول اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برنامه های هفته بسیج دانش آموزی از هفتم آبان ماه و با شعار دانش آموز بسیجی، طلایه دار علم و بصیرت حسینی برگزار می شود.

وی با اشاره به ۳۶ هزار شهید دانش آموز دوران دفاع مقدس، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا و نیز انتقال فرهنگ گرانقدر دفاع مقدس به نوجوانان و جوانان امروز از مهمترین اهداف برگزاری برنامه های هفته مذکور است.

اکبری گفت: با توجه به همزمانی هفته بسیج دانش آموزی با ایام ماه محرم، تمهیدات لازم برای بهره مندی هر چه بیشتر دانش آموزان از برنامه های این هفته و نیز فضا سازی در جهت حفظ حرمت دهه اول محرم اندیشیده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه های مختلف و متنوعی در استان کرمانشاه طی هفته بسیج دانش آموزی برگزار خواهد شد، گفت: نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان به عنوان برنامه نخستین روز هفته مذکور اجرا می شود.

 سرپرست بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه افزود: دیدار با خانواده  شهدای دانش آموز استان و نیز غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه های است که طی هفته بسیج دانش آموزی در کرمانشاه اجرا خواهد شد.

اکبری همچنین از برگزاری مسابقه دو رهروان شهدای دانش آموزی خبر داد و یادآور شد: کوهپیمایی ویژه پیشگامان نیز به مناسبت این هفته برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره سراسری شهدای دانش آموز، خاطرنشان کرد: تجمع هیئت های عزاداری دانش آموزی و برگزاری جلسات هم اندیشی نیز طی هفته بسیج دانش آموزی در کرمانشاه اجرا خواهد شد.

اکبری همچنین از حضور دانش آموزان در مراسم سینه زنی حضرت قاسم(ع) در روز تاسوعا خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای حضور سازمان یافته دانش آموزان در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان اندیشیده شده است.

 

 

 

کد خبر 2412037