۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۱۰

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

۳۸ درصد معلولان در زنجان معلول جسمی و حرکتی هستند

۳۸ درصد معلولان در زنجان معلول جسمی و حرکتی هستند

زنجان-مدیر کل بهزیستی استان زنجان از وجود ۱۹ هزار معلول در استان زنجان خبر داد و گفت: ۳۸.۲ درصد این معلولان جسمی و حرکتی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر چهارشنبه در نشست رئیس سازمان بهزیستی با کارکنان بهزیستی شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره و سلطانیه افزود: ۲ هزار و ۶۳۸ نفر معلول در شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در این سه شهرستان ۷۸۲ نفر مستمری بگیر هستند و ۶۷۲ نفر پشت نوبت در سه شهرستان خرم‌دره، سلطانیه و ابهر است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در شهرستان‌های خرم‌دره، سلطانیه و ابهر هزینه ازدواج پشت نوبتی زیاد است.

محمدی قیداری تاکید کرد: بهزیستی در تلاش برای ایجاد پایگاه‌های اجتماعی سلامت است و رویکرد بهزیستی ایجاد این پایگاه‌ها در حاشیه‌های شهر و مناطق کم برخوردار است.

وی به لزوم اشتغال‌زایی اشاره کردو گفت: سازمان بهزیستی بر این امرتاکید جدی دارد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: ۲ مرکز روزانه توانبخشی و ۲ مرکز شبانه در شهرستان‌های خرم‌دره، سلطانیه و ابهر فعالیت می‌کنند.

وی از وجود ۱۹ هزار معلول در استان زنجان خبر داد و گفت: ۳۸.۲ درصد این معلولان جسمی و حرکتی هستند. 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح CBR توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال ۸۷ به صورت پایلوت در زنجان اجرایی شده است، تاکید کرد: در این طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه امور به معلولان سپرده می‌شود و در این طرح به معلولان، خانواده آنان و افراد که با معلولان ارتباط دارند آموزش های لازم  ارائه می شود. 

محمدی قیداری با بیان اینکه طرح CBR توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال ۸۱ آغاز شد، افزود: در مرحله بعدی توانبخشی مبتنی بر جامعه مناسب‌سازی منازل مسکونی معلولان مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: در طرح CBR همه هزینه‌های درمان و مراتب درمانی برای معلولان مدنظر گرفته شده وتوانمندسازی، ایجاد اشتغال و ارائه وسایل توانبخشی از اهداف اجرای این طرح در روستاها است.

محمدی قیداری گفت: دهیاران، بخشداران و فرمانداران می‌توانند در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه موثر باشند و در این میان  باید از ظرفیت این افراد برای اجرای مطلوب این طرح در استان زنجان استفاده شود.

کد خبر 3900027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha