۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۴۸

محمد درویش:

محیط زیست بستر رونق اقتصادی کشور است

محیط زیست بستر رونق اقتصادی کشور است

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست اعلام کرد: با اقداماتی مثل مدارس طبیعت می‌توان نشان داد محیط زیست «محیط ایست نیست» بلکه با رویکرد محیط زیستی می‌توان به رونق اقتصادی کشور کمک کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست رونمایی سند ملی اشتغال سبز گفت: مدارس طبیعت یکی از پتانسیل‌های مهم برای ایجاد اشتغال سبز تلقی می‌شود. با این اقدامات می‌توان نشان داد محیط زیست «محیط ایست نیست» بلکه با رویکرد محیط زیستی می‌توان به رونق اقتصادی کشور کمک کرد.

محمد درویش افزود: یکی از اقدامات موثر در طول دولت یازدهم ایجاد مدارس طبیعت به عنوان یکی از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال سبز بوده است و در همین جهت چهل و هفتمین مدرسه طبیعت هفته گذشته در سنندج افتتاح شد.

وی با بیان اینکه مدارس طبیعت با دو رویکرد تاسیس می‌شود، گفت: علاوه بر انتقادی که به شیوه آموزشی مدارس رسمی وجود دارد به این نتیجه رسیدیم که به دنبال گسترش شهرنشینی و کاهش ارتباط کودکان با طبیعت و محیط زیست، افسردگی و تخریب‌ها افزایش می‌یابد. به همین منظور ایجاد مدارس طبیعت را به عنوان یک تجربه جهانی در کشور دنبال کردیم.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه فعالیت مدرسه طبیعت در جهان بیش از یک ربع قرن سابقه دارد، اظهارکرد: در کشورهای مختلف تاسیس مدارس طبیعت رونق گرفته است ولی در خاورمیانه، ایران اولین کشوری است که این موضوع را دنبال می‌کند.

درویش اضافه کرد: برای هر پنج دانش آموز یک تسهیل گر در نظر گرفته و پیش بینی می‌شود اگر برای کودکان سه تا هشت سال مدارس طبیعت را ایجاد کنیم. تعداد کودکانی که در این مدارس به تحصیل می‌پردازند به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد و اگر به ازای هر ۱۰ دانش آموز یک تسهیل گر در نظر بگیریم، بازار کار ۵۰۰ هزار نفری برای فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست و رشته‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی و جنگل  به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه تاکنون با کمک بخش خصوصی ۵۰۰ نفر در ۴۷ مدرسه طبیعت فعال شده‌اند، گفت: این طرح در ۱۷ استان اجرا شده است. وزارت آموزش و پرورش نیز همکاری خوبی با ما در این زمینه دارد و قول داده‌ است طرح مدارس طبیعت را در قابل اردوگاه‌های پرورشی مورد حمایت قرار دهد.

درویش در پایان از افتتاح رسمی مدرسه طبیعت پارک پردیسان در آینده نزدیک خبر داد.
 

کد خبر 3980513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha