قبل از انقلاب پشت فيلم هاي پليسي تفكري وجود نداشت و مثل فيلم هاي هندي پليس بعد از وقوع جرم و در آخر قصه سر مي رسيد.

ناصر شفق تهيه كننده سينما با بيان اين مطلب افزود: قبل از انقلاب اگر فيلمي از نظر محتوا پيچيده بود زياد معقول به نظر نمي رسيد. زيرا وقوع جرم كم بود. اما الان با توجه به وضعيت اجتماعي جامعه، پرداختن به موضوعات ناب پليسي امكان پذير است. زيرا جنايتهاي متنوعي انجام مي پذيرد كه مي توان با توجه به اين جرمها فيلم هايي ساخت كه كمك حال مردم و پليس باشد.

تهيه كننده فيلم هاي "فرياد" و" بانوي من" در ادامه گفت: يكي از بهترين كارهاي مديران ناجا تشكيل موسسه ناجي هنر بوده كه توانسته است تعامل بيشتري بين نيروي انتظامي و هنرمندان بوجود آورد و درچند سال اخير شاهد بوده ايم كه فيلم ها و سريالهاي جذاب و روشنفكرانه اي در زمينه نقش پليس توسط اين موسسه ساخته شده است.

اين تهيه كننده سينما ساخت فيلم هاي پليسي را وظيفه نيروي انتظامي نمي داند و مي گويد: در قانون چنين وظيفه اي به عهده نيروي انتظامي گذاشته نشده است و ساخت فيلم هاي پليسي بايد توسط مسوولين سينما، حوزه هنري و ديگر نهادهاي هنري انجام پذيرد و مي بايست با كمك نيروي انتظامي باشد و علي الخصوص موسسه ناجي هنر در ساخت اين گونه فيلم ها اهتمام ورزند.

وي گفت: حوزه هنري كه از بودجه اي كافي برخوردار است بايد در ساخت فيلمهاي ارزشي كه به درد جامعه اسلامي ما بخورد همت بيشتري به خرج دهد كه متاسفانه فعلا اين گونه نيست.

وي گفت: سريالهاي پليسي همچون كارآگاه پوآرو در اقصي نقاط دنيا به نمايش درآمده و مخاطبين جدي و پيگيري داشته است و بايد سينماي پليسي ايران نيز به اين سو قدم بردارد.