رشت - خبرگزاری مهر: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: شاکله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را معنویت، تدین و دین گرایی شکل می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده ظهر سه شنبه به مناسبت ولادت حضرت امام حسین (ع) در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان اظهارداشت: سپاه در دوران جنگ تحمیلی نقش تاثیرگذاری داشته و در تهاجم فرهنگی نیز با تغییر رویکرد در این عرصه وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بدنه بسیج جوان و نوجوان نسبت به تهاجم فرهنگی مصون مانده اند که آن هم به واسطه تلاش های بی وقفه پاسداران بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اعلام اینکه رسالت اصلی سپاه امروز بحث جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است، گفت: سپاه رکن اساسی انقلاب اسلامی است و امنیت پایدار نظام جمهوری اسلامی مرهون تلاش های خستگی ناپذیر پاسداران  است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آنچیزی که سپاه را از نیروهای نظامی و انتظامی متمایز می کند، بحث معنویت و دینداری است، افزود: در حال حاضر30 روحانی در سپاه قدس گیلان به فعالیت مشغول بوده و پاسخگوی نیازهای معنوی پاسداران هستند.

شفیع زاده اظهارداشت: این توانایی امروز در مجموعه سپاه استان وجود دارد که اگر یک قرآن بدون ترجمه ای را در اختیار هر کدام بگذارید در حد 60 تا 70 درصد می توانند قرآن را ترجمه کنند.

وی یادآورشد: سطح آموزش های دینی و معنوی پاسداران استان فراتراز مباحث احکام، اعتقادات و مباحث نظری دین اسلام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان ادامه داد: هم اکنون شبکه وسیعی از هادیان سیاسی در سپاه قدس استان شکل گرفته  که نقش مهمی در بصیرت افزایی و روشنگری جامعه دارند.