زنجان- خبرگزاری مهر: مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن، نهج البلاغه و اذان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با حضور نفرات برتر مرحله مقدماتی مناطق هفت گانه شمالغرب کشور از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در مرکز شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات با حضور 160 نفر از خواهران و برادران راه یافته به مرحله نیمه نهایی در رشته های فصیح خوانی، قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، مفاهیم و نهج البلاغه در گروه های کارکنان، فرزندان و همسران با نظارت کمیته فنی و هیئت داوران و با تأیید صلاحیت از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب در مراسم افتتاحیه این مسابقات با بیان اینکه هزینه برای قرآن و قرآن آموزان هزینه نبوده بلکه یک سرمایه گذاری است، گفت: با ترویج فرهنگ قرآنی در میان افراد جامعه، آینده و فرهنگ اجتماع به سوی رشد و تعالی حرکت کرده و سعادت آن تضمین می شود.

سید رئوف احمدی افزود: ظلم ها و جنایت هایی که امروزه در جهان شاهد آن هستیم به دلیل این است که در آمریکای جنایتکار و کشورهای غربی علم وجود دارد اما اخلاق و تقوا در آن ها نیست.

وی بر لزوم داشتن اخلاق حسنه قاریان و حافظان قرآن تأکید کرد و اظهارداشت: مردم از اخلاق و رفتار قاریان و حافظان قرآن الگو می گیرند بنابراین قرآن آموزان باید با عمل به تعالیم قرآن و اسلام نمونه و الگوی خوبی برای دیگران باشند.

در ادامه سید مهدی صفوی رئیس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب گفت: مرحله نیمه نهایی این دوره از مسابقات به میزبانی زنجان و با حضور نفرات راه یافته از شرکت پالایش نفت تبریز، پخش فرآورده های نفتی تبریز، پخش فرآورده های نفتی زنجان، پخش فرآورده های نفتی ارومیه، پخش فرآورده های نفتی میاندوآب، پخش فرآورده های نفتی اردبیل و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب در دو گروه خواهران و برادران و به صورت کتبی و شفاهی برگزار شد.