هادي مرزبان در گفت و گو با خبرنگار"مهر" گفت : متأسفانه ما امروزبه جايي رسيده ايم كه يا بايد كار نكنيم يا اين كه از طريق جشنواره به اجراي تئاتر بپردازيم. شايد هدف مركز هنرهايي نمايشي اين است كه بيشتر به جوانان بپردازد اما اين دليل نمي شود كه يك هنرمند تئاتر با 16 سال تحصيل در ايران و خارج و 40 سال تجربه در كار تئاتر به اين راحتي عرصه تئاتر را رها كند. من با تمام احترامي كه براي اين سياست قائلم اما معتقدم كه تئاتر بايد ابتدا براي عموم به روي صحنه برود و سپس وارد جشنواره شود ، به همين منظور هم در باره اجرا ي نمايش" نوبت ديوانگي" تأكيد داشتم كه قبل از جشنواره براي عموم به روي صحنه برود. شايد عدم موافقت مركزبا اين كار به معناي اين است كه ديگر نمي خواهند ما در جشنواره باشيم .
مرزبان درادامه تصريح كرد: كساني كه با شرايط امروز تئاتر كار مي كنند يا ديوانه اند يا عاشق . زيرا يك بازيگر حرفه اي در اين شرايط مجبور است پس ازاجرا درجشنواره ماهها به انتظار اجراي عمومي بنشيند و مجبور مي شود پيشنهادات كاري زيادي را در اين مدت رد كند. بنابراين يا از تئاتر مي برد و با بازي در يك فيلم 10 ميليون تومان مي گيرد يا جنونش موجب ماندن در تئاتر مي شود.
وي با بيان اين كه من نمي توانم دليل عدم موافقت مركز هنرهاي نمايشي را باپيشنهادم براي اجراي نمايش "نوبت ديوانگي" قبل از جشنواره بفهم ، متذكر شد: سياست سينماي ايران در تئاترش هم رسوخ كرده اما مسوولان بايد بدانند كه در سينما كارگردان با يك حلقه فيلم روبرو است ودر تئاتر با سي، چهل تا هنرپيشه كه بايد يك سال به انتظاراجراي عمومي بنشينند.
سرپرست گروه نمايشي "حركت" در پايان گفت: گروه "حركت" علاوه بر تمرين نمايش " نوبت ديوانگي " براي جشنواره ، نمايشهاي "جشنواره آمين " به كارگرداني فرزانه كابلي را، آذرماه ، در تالار وحدت و نمايشنامه " خاطرات هنرپيشه نقش دوم " نوشته بيضايي را به كارگرداني خودم از 15 مهر در تالار سنگلج براي عموم به روي صحنه مي برد .
گفتني است ، در اجراي عمومي " خاطرات هنرپيشه نقش دوم " به دليل بيماري مصطفي عبداللهي ،محمد عمراني به جاي او بازي مي كند .همچنين به دليل تغيير تالار نمايش در اجراي عمومي، ميزانسنها نيز كمي تغيير كرده اند.
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۸۲ - ۰۸:۵۵
من فوتباليست و كشتي گير نيستم كه بعد از اين همه سال تجربه تئاتر را رهاكنم .