سند همكاری 5 ساله بین صندوق توسعه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه مشترک امروز علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و محمدرضا فرزین مدیرعامل صندوق توسعه ملی، تنظیم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اجرایی كردن نشست‌ اهالی چاپ و بسته‌بندی و نشر با رئیس جمهور، موافقت با تنظیم سند همكاری 5 ساله بین صندوق توسعه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نتایج جلسه امروز صبح بین علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی و محمدرضا فرزین مدیرعامل صندوق توسعه ملی بود.

صبح امروز دوشنبه 27 خردادماه جلسه‌ای با حضور علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا فرزین مدیرعامل صندوق توسعه ملی، احمد علمشاهی مدیركل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد و جمعی از اصناف و اتحادیه‌های حوزه چاپ و نشر و بسته‌بندی در محل صندوق توسعه ملی كشور برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این جلسه مقرر شد سندی 5 ساله به منظور همكاری، حمایت، تخصیص اعتبار ویژه صنعت چاپ و نشر در چارچوب قوانین حاكم بر صندوق توسعه ملی و دادن تسهیلات ارزی و ریالی صنعت چاپ  و نشر و بسته‌بندی فیمابین صندوق توسعه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب توافقنامه تنظیم شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد اولویت درخواست‌های حوزه صنعت چاپ و نشر و فهرستی كامل از تقاضاها، میزان تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی بر اساس وضعیت موجود صنعت چاپ و نشر و بسته‌بندی كشور و نیاز به سرمایه در گردش این حوزه به منظور تنظیم سند همكاری در اختیار صندوق توسعه ملی قرار گیرد.

این گزارش می‌افزاید در این جلسه علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل و همكاران صندوق توسعه ملی خواستار تعیین سهمیه سال 92 در قالب تسهیلات ریالی برای صنعت چاپ و نشر كشور شد و مقرر شد این اقدام بعد از بررسی لازم و اخذ اولویت‌ها از طریق صندوق، با مشخص کردن میزان تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی از طریق اتحادیه‌های چاپ و نشر و بسته‌بندی، انجام شود.

در این جلسه رؤسای اتحادیه‌های ناشران و چاپخانه‌داران، صحافان و لیتوگرافان و معاونین صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند.