با افزايش اعتراض تماشاگران، جشنواره هنري آوينيون فرانسه از سوي منتقدان هنري و نشريات معتبر اين كشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سينمايي مهر، نشريه لوپوئن در بخش هنري خود در انتقاد از جشنواره آوينيون تيتر زد "چه برزخي!" و روزنامه لوموند هم اين رويداد باسابقه هنري را با واژه هاي "سطحي نگري ملال انگيز" مورد حمله قرار داد. روزنامه محافظه كار و قديمي فيگارو نيز جشنواره آوينيون امسال را "بدترين بحران جشنواره از سال 1968 به اين سو" لقب داد.
انتقاد گسترده و شديد منتقدان از جشنواره آوينيون در حالي مطرح مي شود كه برنامه ريزان جشنواره اعلام كردند به هيچ وجه از آنچه پيش آمده احساس پشيماني نمي كند. ونسان بودريله و هورتنس آرشامبو، مديران ارشد اجرايي آوينيون، كه متهم به تمركز بيش از اندازه بر هنرهاي غيرنمايشي شده اند در مصاحبه با لوموند گفتند برنامه امسال هيچ نقصي ندارد.

صحنه اي از يكي از نمايش هاي جشنواره امسال

جشنواره هنري آوينيون كه از سال 1947 آغاز به كار كرده، پس از جشنواره ادينبورگ مهم ترين رويداد هنري در نوع خود در سطح اروپا محسوب مي شود. جشنواره سال 2003 به دليل اعتصاب گسترده هنرمندان و گروههاي نمايشي به حالت تعطيل درآمد، اما سال گذشته عملكردي بسيار خوب داشت و امسال هم استقبال علاقمندان از آن خيره كننده بوده است.
سه شنبه گذشته تعدادي از تماشاگران به هنگام اجراي نمايشي موزون از سالن خارج شدند. روز يكشنبه هم سالن محل اجراي نمايش "بعد/قبل" به كارگرداني پاسكال رمبر تقريباً خالي شد. 40 دقيقه ابتدايي اين نمايش شامل فيلمي بود كه مردم را در حال پاسخ به يك پرسش نشان مي داد. پس از آن هم نوبت به بازيگران مي رسيد كه ديالوگ هاي خود را تكرار كنند و بعد همين جملات به صورت آهنگين تكرار مي شد.