برگزاری بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ در مهرماه از مصوبات اولین جلسه شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره صنعت چاپ بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره صنعت چاپ روز دوشنبه 14 مرداد با حضور علی اسماعیلی رئیس این شورا، احمد علمشاهی مدیركل دفتر امور چاپ و اعضای شورا در محل سالن جلسات معاونت امور فرهنگی برگزار شد.

اسماعیلی در این جلسه با اشاره به اینكه صنعت چاپ یكی از ابزارهای مؤثر در عرصه فرهنگی است و نقش بسیار مهمی در تولید و نشر آثار مكتوب دارد، گفت: صنعت چاپ به عنوان یكی از زیرساخت‌های كلیدی در چرخه تولید و توسعه مؤلفه‌های اقتصادی همچون اشتغال‌زایی، توسعه صادرات غیرنفتی به شمار می‌رود.

وی ضمن برشمردن اهداف برگزاری این دوره از جشنواره صنعت چاپ ادامه داد: ارج نهادن به خدمات فعالان صنعت چاپ و تجلیل از پیشكسوتان و خادمان این حوزه و رقابت‌های سالم و سازنده برای ارتقاء كیفی محصولات چاپی از اهداف این جشنواره است.

رئیس شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره صنعت چاپ گسترش و تعیین ارتباط ملی و بین‌المللی صنعت چاپ كشور را از دیگر از اهداف این جشنواره دانست و افزود: شناسایی و معرفی قابلیت‌های صنعت چاپ كشور و ایجاد فضای نشاط و اتحاد و همدلی میان فعالان صنعت چاپ نیز از دیگر اهداف دیده شده برای این جشنواره است.

بنا بر این گزارش از مباحثی كه در این جلسه مورد بحث و بررسی بین اعضاء شورا قرار گرفت، می‌توان به زمان برگزاری مراسم‌های جشنواره، كارشناسی، مسابقات فرهنگی ورزشی، سمینارها و كنفرانس‌های مرتبط جشنواره اشاره كرد.

همچنین از مصوبات این جلسه جشن كارگران در شهریورماه و برگزاری بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ در مهرماه بود و همچنین تشكیل شورای كارگران جهت انجام برنامه‌های پیش‌بینی شده از دیگر مصوبات این جلسه به شمار می‌آید.

در این جلسه، همایون امیرزاده، احمدعلمشاهی، احمد ابوالحسنی، بابك عابدینی، جلیل غفاری‌رهبر، غلامرضا شجاع، حسینعلی متین‌رضاف، رضا منصوری، علی مغانی، داود شایسته خصلت، علی نیكوسخن، رضا رضایی و مسعود فرشی فرید حضور داشتند.