رئیس دانشگاه آزاد در آستانه دهه فجر با خانواده شهید تقوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه جمعی ار معاونان و مدیران دانشگاه در منزل سردار شهید حمید تقوی  و با  تبریک و تسلیت شهادت این فرمانده دفاع مقدس با خانواده ایشان دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به آیه ۵ از سوره مبارکه ابراهیم مبنی بر اینکه انسانها باید ایام الله را یاد کنند، گفت: روزهای خدا روزهایی است که در آنها تحولات بزرگی به ویژه در زندگی اجتماعی انسان ها رخ داده باشد و دهه فجر قطعا یکی از ایام الله است.

میرزاده با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) توانست با تدبیر موسایی و دم مسیحایی خود این انقلاب را به پیروزی برساند و این خون شهدا بود که این انقلاب را پایدار و استوار ساخت، به رغم حجم دشمنی ها و توطئه هایی که از ابتدا بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب و مردم ایران وجود داشت، خون شهدا و صبر خانواده شهدا اصلی ترین عامل پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به صبر عظیم خانواده های معظم شهدا و با بیان اینکه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا هستند با یاد آوری شهادت سردار حمید تقوی، خاطر نشان کرد: هنوز هم شهدا هستند که با خون پاک خود درخت انقلاب را آبیاری می کنند، استقلال و عزت جمهوری اسلامی ایران آن بی نظیر است و هیچ کشوری به اندازه ایران از آن بهره مند نیست.

در این دیدار همسر شهید تقوی ضمن تشکر و قدردانی از میرزاده، این حضور را باعث قوت قلب خانواده شهید دانست و ضمن آرزوی عمر با عزت برای ایشان به علاقه شدید شهید تقوی به تحصیلات عالیه اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار یک شب قبل از شهادت اش بطور جدی پیگیر وضعیت آزمون دکتری دخترش بود و همواره فرزندان خود را به جدیت در ادامه تحصیلات راهنمایی می کرد.

دو تن از فرزندان شهید تقوی دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. یادگاران این شهید در ابتدای این جلسه به ذکر خاطراتی از دوران زندگی پر افتخار این فرمانده ۸ سال دفاع مقدس و نحوه شهادت ایشان پرداختند.