قائمشهر - معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور در خصوص عمليات اجرايی تعريض محور قائمشهر _ فيروزكوه عنوان کرد: ۷۱ کیلومتر عملیات تعریض این محور انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از راه و شهرسازی مازندران، عبدالهاشم حسن نیا در بازدید از محور قائمشهر –فیروزکوه افزود: طول اين محور ارتباطی در حوزه استحفاظی مازندران ۸۴ كيلومتر بوده كه به حول و قوه الهي ۷۱ كيلومتر عمليات تعريض انجام شده و ۱۳ كيلومتر باقی مانده است.

وی ضمن اعلام تاكيد ويژه مقام عالی وزارت در خصوص ارتقاء و ايمن سازی محورهای كشور خاطر نشان کرد: اقبال و استقبال عموم كاربران جاده ای براي تردد از سطح محورهای مازندران بالاست از اين رو اميدواريم با برنامه ريزی و تلاش مضاعف بتوانيم سرعت قابل توجهی در روند اجرايي اين پروژه داشته باشيم.

حسن نيا مهمترين مشكل مازندران را در بخش توسعه شبكه راهها، تملك اراضي دانست و افزود: اراضي مازندران به دليل شرايط جغرافيايی و اجتماعی بسيار با ارزش بوده و اين مسئله با وجود كمبود اعتبار جهت خريد اراضي، ما را براي توسعه شبكه راههاي استان دچار مشكل كرده است.

وي با بيان اين مطلب كه تعريض و ارتقاء جاده هاي مازندران نيازمند عزم ملي است، اظهار داشت: نمايندگان مردم استان در مجلس با تلاش مضاعف براي تامين اعتبار استان در مجلس شوراي اسلامي بكوشند.

مديركل راه و شهرسازی مازندران نيز در اين بازديد ضمن اشاره برمحدوديتها و چالشهاي موجود در روند اجرايي پروژه هاي راهسازي در استان، گفت: همت و غيرت به همراه تلاش و كوشش تمامي دست اندركاران براي اتمام پروژه مذكور ستودني است.

وي در خصوص هزينه اجرايي پروژه مذكور اظهار داشت: تا به امروز اعتباري بالغ بر ۴۰۰ ميليارد تومان براي عمليات تعريض و ارتقاء محور مذكور هزينه شده و براي اتمام نهايي نيز اعتباري بالغ بر ۱۵۰ ميليارد تومان نياز است.

نوروزي بیان کرد: در تلاشيم تا با تامين اعتبار لازم و شرايط مساعد جوي، پروژه تعريض و چهار خطه شدن  اين محور را در هفته گراميداشت دولت به بهره برداري نهايي برسانيم.