در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی اعضای كميسيون امنيت ملي با حضور در نمايشگاه توانمندی های وزارت دفاع از نزديك با دستاوردها و پيشرفت های صنعت دفاعی آشنا شدند .

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعي علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به همراه اعضاي اين كميسيون با حضور در نمايشگاه توانمندي هاي وزارت دفاع از نزديك با دستاوردها و پيشرفت هاي صنعت دفاعي آشنا شدند .

در ادامه اعضاي كميسيون مذكور طي نشستي با سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از آخرين پيشرفت هاي صنعت دفاعي و بويژه صنايع موشكي نيز مطلع شدند.

در اين نشست سردار دهقان طي سخناني با بيان اينكه وزارت دفاع توليد اقلام راهبردي دفاعي در حوزه هاي موشكي، دريايي و پدافندي را رشد داده است افزود :براي اجراي اين مهم، پروژه هاي تحقيقاتي و صنعتي متناسب با تامين تسليحات نيروهاي مسلح و ارتقاء بنيه دفاعي كشور تقويت شده است .

وزير دفاع گفت : تلاش ما اين است خدمات شايسته اي نيز به شاغلين و بازنشستگان نيروهاي مسلح ارائه و سطح معيشتي آن ها را ارتقاء دهيم و لازم است اعتبارات مورد نياز و كسري ها در بودجه جبران شود .

وزير دفاع تصريح كرد : در طول اين دو سال رابطه ي وزارت دفاع با دولت و مجلس به نحوي تنظيم شده است كه بتوانيم با حمايت دولت و مجلس پشتيباني حداكثري از نيروهاي مسلح كشور به طور مستمر محقق شود كه در اين راستا با همكاري كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي برغم محدوديت ها وتحريم ها، ارائه خدمات و كمك هاي مقتضي به نيروهاي مسلح تقويت شده است .

سردار دهقان با تاكيد بر بالا بردن ميزان آمادگي و توان مديريتي دفاعي كشور گفت : در داخل سازمان هاي وزارت دفاع،  با اجراي طرح آمايش صنعتي و بهينه سازي، تلاش كرديم قطب هاي صنعتي – توليدي مناسبي ايجاد و موازي كاري ها را به حداقل و يا به صفر برسانيم.

در پايان بازديد از نمايشگاه و اين نشست علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس طي سخناني با تبريك موفقيت هاي بزرگ صنعت دفاعي كشور در عرصه هاي مختلف واعلام قدرداني و حمايت هم جانبه نمايندگان ملت به ويژه اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از صنايع دفاعي جمهوري اسلامي ايران گفت : بدون ترديد اين روند رو به رشد در آينده نيز استمرار خواهد داشت  و آن تصوري كه آمريكايي ها فكر مي كنند با برجام مي توانند بر قدرت دفاعي كشور تاثير گذار باشند، حتما اتفاق نخواهد افتاد.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود : مجموعه ساختار نظامي جمهوري اسلامي ايران، تحت فرماندهي فرمانده معظم كل قوا، از استقلال كاملي برخوردار است و ما هم به عنوان مدافعين حقوق ملت حتما حمايت همه جانبه خودمان را چه به لحاظ بودجه و چه به لحاظ حمايت هاي قانوني از وزارت دفاع و صنعت دفاعي انجام خواهيم داد.

علاءالدين بروجردي در پايان با بيان اينكه صنايع موشكي و صنعت دفاعي جمهوري اسلامي ايران با استحكام و اقتدار به جلو مي رود تصريح كرد : تنها عامل بازدارنده براي دفاع كشور و تماميت ارضي همين سلاح هاي متعارف است  و ما همواره سلاح هاي شيميايي وهسته اي را تحريم كرده ايم و اين حرمت با توجه به تجربه تلخ ۸ سال تجاوز به كشور و دوران سخت دفاع مقدس ، به عنوان يك راهبرد تغيير ناپذير تداوم دارد.