به دليل تغيير سالن و كوچك بودن آن، شيوه اجرايي و كارگرداني، در مدت 3 روز تغيير كرد و بسياري از صحنه ها و نيز دكور نمايش، حذف شد.

عباس غفاري، كارگردان نمايش " آب مرا قصه كرد " در گفت وگو با خبرنگار تئاتر "مهر"، درباره تغييرات ايجاد شده در اجراي عمومي نمايش گفت : " تعدادي تابلو كه رابط ميان صحنه ها بودند، به دليل كوچك بودن سالن حذف شدند. زيرا امكان حضور آن تعداد بازيگر در سالن كوچك كارگاه نمايش وجود نداشت و فقط تابلوي پاياني نمايش نگه داشته شد. حذفيات در دكور نمايش و شيوه كارگرداني نيز قابل مشاهده است. به طور كلي شيوه اجرايي را تغيير داديم و بيشتر به سمت استيليزاسيون، چه در رفتار بازيگران و چه در طراحي صحنه  پيش رفتيم."

وي در مورد شيوه اجرايي خود ادامه داد : " در اين اجرا بيشتر از شيوه هاي اجرايي تعزيه وام گرفته شده است. اين شيوه ها را نمايشي كرده و به خدمت گرفتيم. تعزيه امكانات نهفته بسيار درخود دارد كه اگر شناخته شوند و مورد استفاده قرار گيرند، مي توان به كمك آن ها به كارهاي خلاقه اي دست زد. اين شيوه ها تنها به نمايش هاي ديني و مذهبي اختصاص ندارد و در نمايش هاي كلاسيك نيز مي توان از آن ها بهره برد."

اين كارگردان افزود: " پيش از برگزاري جشنواره عاشورايي طبق وعده اي كه داده شده بود، طراحي دكور - چه به منظور اجرا در جشنواره و چه در اجراي عمومي - ويژه سالن قشقايي صورت گرفت. پس از پايان يافتن آن با توافق مسئولين تئاترشهر قرار شد به طور هم زمان با نمايش در " سايه سار سكوت " به كارگرداني سپيده نظري پور اجرا داشته باشيم. اما به دليل اضافه شدن دو نمايش ديگر و عدم وجود هيچ گونه راه حلي، قبول كرديم در كارگاه نمايش اجرا برويم تا اجراهاي ديگر ادامه پيدا كنند."

غفاري تاكيد كرد: " ابتدا راضي نبودم كه درچنين شرايطي نمايش را اجرا كنيم. با آنكه در متن، شيوه اجرايي و بازيگري نمايش، حرف هاي بسياري نهفته است، به دليل مشكلات حاشيه اي پيش آمده، ديگر علاقه اي به ادامه اجرا نداشتم. اما با صحبت هايي كه با اعضاي گروه و مديريت تئاتر شهر داشتيم و با همكاري هاي آن ها تصميم به اجرا گرفتيم. با توجه به خلاقيت گروه، ما توانستيم كل شيوه اجرايي را در مدت 3 روز تغيير دهيم و براي اجرا در كارگاه نمايش آماده شويم."

وي در پايان تاكيد كرد: " اين ها، مشكلاتي هستند كه بر سر راه همه اجراها قرار دارند و همه گروه ها با آن ها روبه رو هستند. تنها حسن اين مشكلات و كمبود ها، بالا بردن خلاقيت گروه ها است. همچنين نوعي حس هم ذات پنداري بين ما و گروه هاي نمايشي يونان در پيش از ميلاد مسيح ايجاد مي كند."