جواد محمدی گفت:استکبار جهانی از بیدار شدن مردم دنیا می ترسد که اگر بیدار شوند، قیام خواهند کرد بنابراین شروع به ساخت یک اسلام انحرافی کردند مثل اسلام تکفیری ها! تا دنیا بگوید این اسلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، میزگرد «گفت وگوی سیاسی» با دعوت از دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه و با موضوع «الگوهای صدور انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی کشور» روانه آنتن رادیو گفت وگو شد.

جواد محمدی با حضور در استودیوی پخش زنده «گفت وگوی سیاسی» الگودهی انقلاب اسلامی در کشورهای سوریه، بحرین، عراق، یمن، لبنان و... را مقدمه بیداری اسلامی در این کشورها دانست و گفت: این مسئله باعث شده است استکبار جهانی از بیدار شدن مردم دنیا بترسد که اگر بیدار شوند، قیام خواهند کرد. بنابراین شروع به ساخت یک اسلام انحرافی کردند؛ مثل اسلام تکفیری ها! تا دنیا بگوید این اسلام است و پیام شفاف جمهوری اسلامی به دنیا نرسد.

وی اسلام انحرافیِ ترکیه و سازشکار با اسرائیل را مورد نکوهش قرار داد و افزود: امروز بازوی معرفی حیات طیبه و پیام شفاف [انقلاب] به مردم دنیا، رسانه ها هستند که اگر مقاومت کنیم، خود یک پیام خواهد بود. ما، علی رغم همه تهدیدات توانستن را به مردم دنیا یاد دادیم که خود مقدمه قیام برای ملت هاست. چیزی که استکبار از آن هراس دارد.

محمدی با تاکید بر اینکه استکبار در برابر انتقال این پیام موفق نخواهد شد، ادامه داد: ما با عمل و نه با پول این کشورها را پشتیبانی می کنیم؛ ولی امریکا و استکبار جهانی درپی آن هستند که این عمل را بشکنند تا اعلام کنند ایران که دم از مقاومت می زد، اقدام به سازش کرد. ما در مقابل باید پیام انقلاب را با شفافیت به گوش دیگران برسانیم و این پیام را باید به توده ها-از هر مذهبی که باشند- برسانیم.

وی بر لزوم دنبال کردن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: در هر بعدِ اقتصاد و علم که بیشترین تحریم را پشت سر گذاشتیم، بیشترین رشد را داشتیم و اتفاقا وقتی تحریم بودیم، توانستیم قد علم کنیم، سینه سپر کنیم و آن ها پای میز مذاکره بیایند.

محمدی خاطرنشان کرد: مقاومت جمهوری اسلامی ایران است که وقتی گفته می شود امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و مردم ایران به این باور می رسند، الگویی می شود برای مردم یمن و مردم غزه و آنها نیز این مقاومت را می بینند و این می شود الگوی ما!

در ادامه نوراله قیصری با بیان اینکه کشورهای سوسیالیستی و لیبرالیستی بر مبنای ایدئولوژی های نادرستی انقلاب کردند، گفت: انقلاب اسلامی از جمله نعمت هایی بود که در مقیاس جهانی رخ داد و اطلاعات انقلاب به گوش همگان می رسید که به جهانی شدن پدیده انقلاب بسیار کمک کرد.

وی با اشاره به ایده های پیش روی انقلاب فرانسه اظهار کرد: در گام اول صدور این انقلاب اجباری بود و در خود فرانسه به دیکتاتوری و جنگ های ناپلئونی ختم شد و کشورهایی چون روسیه و چین انقلاب خود را با شیوه های قهر آمیز پیش بردند و اجازه ندادند دنیا با انقلاب آن ها آشنا شود.

قیصری بیان داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی ایجاد کرد و کشورهای اسلامی را به مدار تاریخ جهانی وارد نمود و برای شان نقطه عطفی در تحول جهانی ایجاد کرد. پیام انقلاب ما تنها برای مسلمانان نبود و حضرت امام (ره) فرمودند برای مستضعفان غیر مسلمان نیز نگران هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب ها را مبتنی بر مذهب -اسلام- عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی جنبه استقلالی داشت و تلاش کرد این استقلال را نگه دارد؛ انقلاب ما در زمره انقلاب های تاریخ ساز جهانی قرار دارد. یعنی یکسری آرمان را مطرح کرد و در جلوی چشم انداز بشر قرار داد چرا که اساسا تولد ایده ها و آرمان هاست که در حوزه اجتماعی سیاسی تحول ایجاد می کند.

قیصری تصریح کرد: تهدیدی که این ها از ناحیه انقلاب اسلامی حس می کنند، فقط در حوزه منافع مادی و فیزیکی نیست که جمهوری اسلامی دست شان را از منافع طبیعی ایران قطع کند. نوع این تهدید پیچیده تر از حوزه منافع فیزیکی است. چون وقتی این ایده در قلب ها نفوذ پیدا کرد، طبقه حاکم امریکا با چه چیزی می خواهند این مسئله را توجیه کنند؟

وی ادامه داد: این ها حتی مطالعه انقلاب اسلامی در میان طبقه روشنفکر و دانشگاهی را تهدید می دانند چون فقط اسکلت ظاهری دولت ها آن ها را حفظ نمی کند. همچنین به سفارش ارتش امریکا کار فکری صورت می گیرد که پیوستگی سطح ایده و ساختار را در این کشور نشان می دهد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیزاده موسوی، استاد دانشگاه ضمن برقراری ارتباط تلفنی با رادیو گفت وگو، پاسخ گوی سوالات این برنامه شد.

وی در مقدمه سخنانش اظهار کرد: ماهیت انقلاب اسلامی در دورانی بوجود آمد که عصر پایان انقلاب ها نام گرفته بود؛ در پیام انقلاب چند محور اساسی وجود داشت که منجر شد از مرزهای ایران اسلامی عبور کند که دولت ها نیز نتوانند جلوی آن را بگیرند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مقابل یک دولت مستبد پدیدار شد، این بحث را پی گرفت: انقلاب اسلامی در عصر بحران معنا بود که در غرب و شرق این وضعیت را می دیدیم. بنابراین هنگامی که یک فکر معنویت گرای جدید، ظهور و بروز پیدا کرد، مورد اقبال و توجه قرار گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: پیام معنوی انقلاب توانست جلوی موانع دولت ها را بگیرد و نفوذ خود را ادامه دهد؛ همچنین نگاهی مقاومت گونه در انقلاب اسلامی شکل گرفت و ایران توانست در مقابل جنگ و تحریم ها مقابله کند و مردم را کنجکاو کرد در دل این انقلاب چه چیزی وجود داشته که به رشد خود ادامه داده است!

صوت «گفت وگوی سیاسی» که با اجرای محمدرضا عسگری روانه آنتن شد، از طریق سایت رادیو گفت وگو قابل دریافت است.