سوسن اصلاني ،مدرس هنرستان، در گفت وگو با خبرنگار موسيقي "مهر" با بيان اين مطلب گفت :با توجه به تاريخ هنرستان هاي موسيقي مي توان نتيجه گرفت،هرزمان مديريت هنرستان موسيقي به افراد كاردان،باتجربه،دلسوز و آينده نگر سپرده شده است،به همان اندازه شاهد پيشرفت موسيقي وپرورش هنرمندان خلاق بوده ايم.
اصلاني افزود:متاسفانه عوض كردن زود به زود مديران هنرستان ها وضعيت نابساماني را به وجود آورده است .
اين نوازنده سنتور مديريت "پيشبرنده" را نيازمند تجربه دانست و خاطرنشان كرد:زماني كه يك مديردرعرصه اي مشغول به كارمي شود،مدتي طول مي كشد تا با محيط ، نيروها،اصول كاري و .... آشنا شود. اگر چه آن مديرفردي با تجربه باشد اما براي پذيرفته شدنش احتياج به زمان دارد؛اين در حالي است كه در سيستم مديريتي جامعه ما هنوز فرد به محيط جديد عادت نكرده،بايد برود وفرد ديگري جايگزين وي بشود.
وي با اشاره به لزوم بسترسازي مناسب براي پيشرفت هنر موسيقي، ادامه داد:هنرجويان فعلي بر خلاف زماني كه ما هنرجو بوديم ،علاقه و شوق زيادي براي يادگيري موسيقي از خود نشان نمي دهند؛البته نمي توان از اين نسل خرده گرفت چون اين نسل سازرا از تلويزيون نديده است و فرق سه تار و سنتور را نمي داند.
سوسن اصلاني در پايان افزود:گوش جوان جامعه ما با موسيقي خوب ، اصيل وبه خصوص موسيقي بي كلام آشنا نيست . كساني كه هم به دنبال يادگيري ساز مي روند يا يكي از افراد خانوداه شان در اين حيطه كار كرده است يا در ارتباط با كساني بوده اند كه درعرصه موسيقي كار فعاليت داشته اند.