کرمانشاه- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از کسب مقام اول شهرستان کرمانشاه در مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید میرزائی پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه ضمن تقدیر از مدیر کل و مجموعه اوقاف استان، گفت: خوشحالیم از اینکه توانستیم دو روز این مسابقات را در استان برگزار و فضای استان را قرآنی کنیم و جامعه قرآنی شاهد مسابقه فرزندان خود بودند و امیدواریم بتوانیم عطر و بوی قرآن را در زندگی خودمان حفظ کنیم.

وی افزود: ۲۰۸ متسابق در این مسابقات شرکت کردند و ۲۰ نفر از برادران و ۲۱ نفر از خواهران در رشته های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت، دعا خوانی و اذان حائز رتبه برتر شدند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه این مسابقات را مسابقه ای معنوی برای پیشبرد اخلاق و معنویت برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با استعانت به قرآن کریم نهایت استفاده را از این فضای به وجود آمده ببریم.

وی اشاره ای نیز به ویژگی های این دوره از مسابقات داشت و تصریح کرد: برگزاری مسابقات در دو شیفت صبح و عصر و نداشتن شیفت شب از محسنات این دوره از مسابقات نسبت به سایر دوره ها بود.

میرزائی افزود: آرامش حاکم بر سالن های برگزاری که نتیجه تلاش همکاران ما در اوقاف و امور خیریه استان بود از دیگر ویژگی های این مسابقات بود و برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد شهر با حضور قاریان بین المللی از دیگر برنامه هایی بود که مورد توجه نمازگزاران و جامعه قرآنی قرار گرفت.

وی حضور متسابقین از همه شهرستان های استان را از دیگر ویژگی های این مسابقات برشمرد و گفت: شهرستان کرمانشاه با ۱۲ نفر در مقام اول، ۱۰ نفر در مقام دوم و ۵ نفر در مقام سوم توانست جایگاه اول این مسابقات را به خود اختصاص دهد و سرپل ذهاب نیز با ۲ نفر مقام اولی و یک نفر مقام سوم توانست به جایگاه دوم در استان دست یابد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: پاوه و اورامانات نیز توانست با با یک مقام اولی و ۲ مقام سومی توانست در جایگاه سوم قرار گیرد و اسلام آباد غرب ، کنگاور و سنقر نیز به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: می طلبد با توجه به پتانسیل و ظرفیت قرآنی موجود در استان و اجرای امینانه نیات واقفین در استان کرمانشاه روز به روز شاهد ارتقا و افزایش موسسات قرآنی در استان باشیم.

میرزائی افزود: امیدواریم در کنار کمیت موجود شاهد کیفیت نیز در برگزاری مسابقات باشیم و مردم خود کسب اطلاع کرده و چون این دوره خود در مسابقات حضور داشته باشند.

وی گفت: امسال حساسیت ویژه ای در مسابقات وجود داشت و با عدالت کامل مسابقات برگزار و متسابقین با هم رقابت کردند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان از دست اندرکاران تقدیر و تشکر کرد.