پروژه هنری «کوچرو» از ۱۵ آذرماه با دبیری احمد نادعلیان کار خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد نادعلیان دبیر پروژه بین المللی «کوچرو» گفت: پروژه «کوچرو» روز ۱۵ آذر ماه در روستای «سلخ» جزیزه قشم آغاز می شود و ۲۸ آذر در موزه هنرهای معاصر تهران به پایان می رسد.

وی ادامه داد: آثار هنر محیطی «کوچرو» تحت تاثیر یک رویکرد زیست محیطی و با دخالت کمتر در محیط برگزار می شود که هنرمندان به صورت فی البداهه و با ابزاری که طبیعت در اختیارشان می گذارد دست به خلق اثر هنری می زنند. این آثار میرا هستند و در طول زمان در طبیعت حل می شوند. پیام این هنرمندان محیطی پایداری و جلوگیری از تخریب، همچنین معرفی و شناخت فرهنگ بومی در کنار زندگی معاصر است.

دبیر پروژه بین المللی «کوچرو» گفت: این هفتمین دوره برگزاری این پروژه است که از کره جنوبی آغاز و در آفریقای جنوبی و هند برگزار شده و در این دوره به ایران رسیده است.

پروژه بین المللی «کوچرو» با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موزه هنرهای معاصر استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و مرکز هنری پردیس قشم برگزار می شود و ۱۱ هنرمند از ایران و ۹ هنرمند از کشورهای لیتوانی، کره، آلمان، فرانسه، سویس، هلند و اسلواکی در این دوره «کوچرو» حضور دارند.