ساختمان جدید مرکز تحقیقات نانو دانشگاه واحد تهران جنوب صبح امروز با حضور معاون پژوهشی و معاون پارلمانی این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، لاله ملک نیا رئیس مرکز تحقیقات نانو دانشگاه واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد در حاشیه این مراسم گفت: آغاز فعالیت این مرکز از سال ۹۳ شروع شده است که به دلیل نبود فضای فیزیکی مناسب به صورت رسمی افتتاح نشده بود.

وی افزود: این مرکز با مصوبه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد راه اندازی شده است.

ملک نیا خاطر نشان کرد: این مرکز از سال ۹۳ فعالیت می کرد اما طی چهار ماه گذشته فضای فیزیکی مناسب در ساختمان شماره دو دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برای آن ایجاد شد و امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

رئیس مرکز تحقیقات نانو دانشگاه واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اظهار داشت: تمرکز اصلی این مرکز بر روی فناوری است و قصد دارد با توسعه ارتباط با صنایع مختلف واحد پروژه های ملی و بین المللی از توان دانشجویان اساتید استفاده کند.

وی عنوان کرد: برنامه داریم در این مرکز پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان را به سمت نیاز کشور سوق دهیم.

ملک نیا خاطر نشان کرد: از دیگر فعالیت های این مرکز برگزاری دوره های دانشجویی و ارتباط با مراکز علمی و بین المللی است.

رئیس مرکز تحقیقات نانو دانشگاه واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد عنوان کرد: این آزمایشگاه خدماتی در حوزه سانتریفوژ، کوره الکتریکی، اولترا سونیک، پتانسیواستا، اسپاترینگ، الکتروریسی، ترازوی دیجیتال، ماکرویور، میکروسکوپ نیروی اتمی و اسپکتروفتومتر ارائه می دهد.