با وجود این کلاسها هیچ اتفاقی دراصل مطلب نمی افتد مگر آن که معیار الگوهای فرهنگی در بحث فرهنگ سازی تغییر کند.

"داریوش پیرنیاکان" - نوازنده تار،ضمن بیان این مطلب درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: آموزش آواز جدا از آموزش ساز نیست ، همان قدر که آموختن ساز اهمیت دارد به همان اندازه آموختن آواز و یا به عبارت بهتر پرورش قدرت آوایی در آواز خوانی نیز اهمیت دارد.

سخنگوی خانه موسیقی در ادامه بابیان این مطلب که در شرایط کنونی کلاس های آموزش موسیقی مفید و موثر نخواهد بود گفت: متاسفانه به دلیل نا آگاهی برخی متولیان در امور مربوط به موسیقی این بخش از هنر در ایران نادیده گرفته شده است ؛ به همین دلیل هرکس که ته صدایی دارد گمان می کند آوازخوان شده و با حضور در یک برنامه تلویزیونی خود را معرفی می کند و جالب اینکه بعد از مدتی کاست های رنگارنگ به بازار عرضه می کند واین یعنی بار کج به منزل بردن است . 

سرپرست گروه شهنازی درادامه درباره برگزاری کلاسهای آموزش آواز "محمد رضا شجریان " گفت: تا جایی که من اطلاع دارم کلاس های آواز آقای شجریان آموزش به معنای ابتدایی آواز نیست و متقاضیان براساس میزان آگاهی و آمادگی دررشته آواز انتخاب و در کلاسها حضور می یابند وتنها معایب آوازی خود را متوجه می شوند. 

این مدرس دانشگاه در پاسخ به سئوالی مبنی بر بستر سازی فرهنگی در آموزش آواز گفت:بحث فرهنگ سازی در امور مربوط به موسیقی ویا به طور کلی مسائل فرهنگی هیچ ربطی به برگزاری و یا عدم برگزاری این کلاسها ندارد چراکه مسئولان باید متوجه باشند که موسیقی ومسائل فرهنگی از اهم مسائل یک جامعه است.