ماندگاری و جاودانه شدن بسیاری از آثار فیلمسازان ایرانی مدیون موسیقی فیلم است و خوشبختانه ما آهنگسازان با استعداد ، قابل و خوش سلیقه بسیار داریم .

آهنگساز فیلم "سنگ ، کاغذ ، قیچی "ضمن بیان این مطلب به خبرنگارمهرگفت: متاسفانه گاهی اوقات مشاهده شده که کارگردان ها انتخاب درستی نسبت به آهنگسازندارند و اغلب کسانی را انتخاب می کنند که به هیچ وجه فضای فکری آنها با فضای فیلم یکسان نیست .

ستار اورکی درباره ویژگی های موسیقی فیلم گفت : در ساخت یک اثر هنری عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند ودر ساخت فیلم نیزجمع این عوامل گوناگون است که موجب می شودتا فیلم به سرانجام برسدو موسیقی فیلم به مثابه عاملی در کنار سایرعوامل تاثیرات خودش را دارد ولی به هرحال زبان اصلی سینما"تصویر" است و طبعا موسیقی هم زیر مجموعه ای از آن به شمار می رود. 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا موسیقی فیلم "سنگ ، کاغذ ، قیچی " به شعاری شدن این فیلم کمک کرده یا خیر؟ گفت :برای پاسخ به این سئوال باید به موضوعی که در فیلم مطرح شده است اشاره کنم، من 8 سال از دوران جنگ را در زادگاهم اهواز سپری کردم و تا اندازه ای با تفکر "سعید سهیلی"(کارگردان) که خود او نیز آن دوران را تجربه کرده است آشنا هستم ؛ او می خواهد عقاید خود در جنگ را بیان کند و در عین حال حرفی از جنس زمانه بزند و همگام با افکار نسل جوان پیش بیاید و به نظر من شعاری بودن فیلم تا اندازه به تکرار دیالوگ ها در بین کاراکتر های فیلم بر می گردد و گمان می کنم اگر سهیلی در بیان دیالوگ ها صرفه جویی می کرد این اتفاق نمی افتاد ؛ بنابراین موسیقی فیلم بیشتر بیان کننده جزئیات تصویر است نه آنچه در محتوا و یا دیالوگ ها بیان می شود.

این آهنگسازهمچنین خاطر نشان کرد:علی رغم وقت زیادی که علی حسینی صدابردار فیلم  "سنگ ، کاغذ ، قیچی " صرف کرده ؛ به نظرمی رسید که در برخی  موارد موسیقی فیلم با دیالوگ ها هماهنگ نبود در جایی که باید موسیقی شنیده می شد صدا پایین و آن جا که باید دیالوگ شنیده می شد موسیقی بی دلیل بالا بود، این مسئله را پس ازدیدن فیلم  در سالن های مختلف مطرح کردم و قرار شد بعد از جشنواره تجدید نظر و اصلاحات لازم روی میکس صدا انجام شود.

اورکی درباره تخصص آهنگسازان در ساخت موسیقی فیلم اظهار داشت :هر موسیقیدان و آهنگسازی نمی تواند برای هر ژانری موسیفی بسازد،به عنوان مثال من هرگز نمی توانم موسیقی برای فیلم طنز بسازم چون با فضای فکری و سلیقه من جور نیست در نتیجه انتخا ب هایی از این دست می تواند آسیب های بسیاری را به تصویر و کار آهنگساز  وارد کند.

اورکی در پایان درباره سیمرغ بهترین موسیقی فیلم گفت: دریافت سیمرغ بهترین موسیقی فیلم سر آغاز جدیدی در زندگی هنری و حرفه ای من می تواند باشد و خوشبختانه  با اعتماد به نفس بسیار به سیمرغ فکرمی کنم و امیدوارم داوران از سلایق واقعی خود در اعلام آرا استفاده کنند و سیمرغ را به صاحب اصلی آن برسانند.