اصلاً انتظار نداشتم فیلم "مینای شهر خاموش" در جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار بگیرد، اما تشویق، فیلمسازان را به ادامه کار دلگرم می‌کند.

امیر شهاب رضویان کارگردان فیلم "مینای شهر خاموش" ضمن بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار مهر درمورد موفقعیت فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: "اصلاً پیش بینی نمی کردم وبه نظرم یک اتفاق و استثناء بود که ممکن است در سال های بعد برایم رخ ندهد. این تشویق من را دلگرم کرد. اما بهرحال دوست دارم همان مسیر فیلمسازی را دنبال کنم و در سینمای ایران تجربه جدید بدست آورم."

وی افزود: "به نظرم صحبت ها و حرف و حدیث هایی که درمورد جشنواره و آراء هیئت داوران می شود، چندان منطقی و سنجیده نیست. مهم ترین مسئله در سینمای ما ساختن فیلم های خوب است. داوران  به فیلمی جایزه بدهند و با ندهند چندان مهم نیست." 

این مستند ساز در مورد تاسیس سالن های مختص نمایش آثار مستند و کوتاه که اولین نمونه آن را مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاسیس کرده، عنوان کرد: "برای سینمای مستند و کوتاه ما هیچ امکانی برای نمایش به جز وجود چنین مراکز پژوهشی و تحقیقاتی باقی نمانده است. هر چه بتوانیم تعداد این سالن ها را در سطح کشور بیشتر کنیم، فیلم مستند در میان مردم جایگاه بهتری پیدا می کند و وضعیت سینمای مستند نیز بهتر می شود. این مکان ها باعث می شود مستند سازان فیلم های یکدیگر را ببینند".

رضویان در مورد نمایش فیلم های هم چون " تهران انار ندارد"  ساخته مسعود بخشی که علاوه بر قابلیت های سینمای مستند از عناصر جذاب برای جذب مخاطب نیز بهرمند است و موفقیت در گیشه گفت: "ساخته مسعود بخشی از جمله آثاری بود که این پتانسیل را داشت در جشنواره فیلم فجر دیده شود. اما از آنجا که نگاه و رویکرد اصلی جشنواره فیلم فجر معطوف به سینمای داستانی و بلند است، متاسفانه این نوع فیلم ها کمتر دیده می شود. " تهران انار ندارد" با یک بازنگری کوچک می تواند حتی در چند سالن سینما به نمایش درآید و به علت فضای طنزآمیز قابلیت ارتباط با سینماروها را دارد. اشتباه است سطح سلیقه مخاطبان را دست کم بگیریم. مخاطبان سینمای ما از فیلم های متفاوت و ارزشمند "سگ کشی" ساخته بهرام بیضایی و "نفس عمیق" پرویز شهبازی به خوبی استقبال کردند. این طور نیست که آنها به نسخه های بازسازی شده " گنج قارون" احتیاجی داشته باشند."

وی افزود : "مراکزی همچون مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سینمای جوانان و کانون پرورش فکری‌ کودکان باید همان طور که مرکز گسترش اقدام به تاسیس این مجتمع پژوهشی و آموزشی کرد، تعداد سالن های خود را افزایش دهند زیرا کلاً سینمای مستند ساز نمی تواند به گیشه و در آمد حاصل از آن وابسته باشد."