سرکنسول ایرانیان در کربلا از فوت ۴۵ زائر ایرانی در ایام سفر اربعین در کربلا خبر داد و گفت: ایست قلبی عامل اصلی فوت زائران مسن در این سفر بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، میر مسعود حسینیان بابیان اینکه روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه حضور موج سنگینی از زائران اربعین در کربلا پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۴۵ زائر ایرانی در کربلا فوت کرده است که نزدیک به ۳۰ نفر از این آمار را افراد مسن به سبب ایست قلبی شامل می‌شود و مابقی در سانحه تصادف جان خود را از دست دادند.

وی بابیان اینکه زائران هر چه زودتر نسبت به بازگشت از کربلا اقدام کنند، تصریح کرد: زمان‌بندی در سفر در دستور کار زائران قرار گیرد و از موکول کردن زمان سفر به‌روزهای منتهی به اربعین حسینی خودداری کنند.

سرکنسول ایرانیان در کربلا با تأکید بر اینکه زیرساخت‌ها و امکانات کافی برای پذیرایی از این حجم از زائران در کربلا وجود ندارد، افزود: برای تخلیه و خروج یک‌باره زائران از مرز عراق به سمت ایران با مشکل مواجه می‌شویم.

حسینیان مفقود شدن مدارک هویتی اشخاص و زائران مسن و کودکان را از مهم‌ترین مشکلات این بخش برشمرد و گفت: ارائه خدمات به زائران و صدور برگ تردد موقت در دستور کار این نهاد قرار دارد.