بندرعباس - هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای تولید محصولات با کیفیت و بازار پسند ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدری ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه فرصت های ساخت داخل در بندرعباس بیان کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در استان هرمزگان اقدام شایسته ای است که زمینه ساز ارتباط بیشتر دانشگاه، فعالان اقتصادی و صنعت  خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای تولید محصولات با کیفیت و بازار پسند ضروری است، عنوان کرد: با توجه به استقرار گسترده صنایع در هرمزگان برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید زمینه برقراری ارتباط هرچه بیشتر صنایع و فعالان دانشگاهی را فراهم خواهد ساخت.

حیدری اظهارداشت: ارتباط دانشگاه و صنعت زمینه ساز توسعه و رشد بیشتر استان هرمزگان و حل شدن معضل بیکاری با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر دستاورد مهم ارتباط بین دانشگاه و صنعت خواهد بود و در شرایط کنونی با فراهم ساختن زیرساخت‌ها از معضل  مدرک گرایی در جامعه باید دوری کنیم.

وی عنوان کرد: راه مایوس کردن دشمنان و خنثی کردن فشارها و توطئه های آنها علیه کشور، تولید محصولات با پشتوانه علمی، با کیفیت بالا و مشتری پسند است برای رقابت در بازارهای جهانی است.

به گفته حیدری، به واسطه تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت در سال های اخیر کشور در حوزه های مختلف در تولید محصولات خودکفا شده و ضروری است این مهم با قوت تداوم پیدا کند.

وی افزود: اتاق بازرگانی استان هرمزگان با بازاریابی مناسب زمینه فروش محصولات دانش بنیان که دستاورد بخش صنعت و دانشگاه است را فراهم کند.

حیدری ابرازداشت: دانشگاه ها علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع در زمینه تجارت نیز تربیت افراد مجرب در این حوزه را دنبال کنند.