یزد ـ امام جمعه مهریز گفت: نهم دی‌ماه پایان فتنه‌ای پر خطر و سیلی محکم ملت بر منحرف کنندگان مسیر حرکت الهی بود و این روزنشانه وفاداری مردم به نظام، انقلاب و ولایت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه از نهم دی ماه به عنوان روز نمایش بصیرت مردم و میثاق امت با ولایت یاد کرد و اظهار داشت: نهم دی‌ماه از روزهای ماندگار است زیرا ملت ایران بر فتنه‌ای هشت ماهه در سال ۸۸ غلبه کردند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب حماسه نهم ماندگار در تاریخ اسلام و نظام کشور ایران ثبت شده و هرگز محو و نابود نمی‌شود.

وی افزود: در فتنه سال ۸۸ عده‌ای با سخنان فریب‌کارانه خود فتنه برانگیختند و آتشی را به راه انداختند که خسارت‌های زیادی را به کشور وارد کرد.

محی‌الدینی با تبیین سخنان رهبری تصریح کرد: این فتنه‌ها از سال ۸۸ و در سال جاری برای سرنگونی نظام انقلاب اسلامی روی داده اما مردم با بصیرت اعلام کردند که پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستند.

وی ادامه داد: سران این فتنه‌ها باید از مردم ایران عذرخواهی کنند تا بتوانند دوباره در میان مردم باشند و مردم از آنها بگذرند.

امام جمعه مهریز افزود: اصلی‌ترین پیامد فتنه سال ۸۸ این بود که عناصر ضد انقلاب، بدخواه و زاویه‌دار با انقلاب اسلامی که در هیچ ‌کجا جرأت عرض اندام نداشتند به افتخار موج مرموز سبز و مخملی آمریکایی، جان دوباره گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح مجلس گفت: نامزدها باید از میان افراد با بصیرت، ارزشی و انقلابی و دلسوز به نظام و انقلاب انتخاب شوند و افرادی باشند که بتوانند از خود بگذرند اما برای مردم تلاش کنند.

محی‌الدینی ادامه داد: مجلسی که نمایندگان آن در اسفندماه انتخاب می‌شوند باید مجلسی باشد که در مقابل دشمن قد علم کند و فردی نباشد که توسط دشمن و برخی افراد در داخل کشور تطمیع شود.

خطیب جمعه مهریز افزود: مجلس نباید تحت تأثیر رقبا و جناح و گروه خاصی باشد و باید مستقل بوده و استقلال رأی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گره‌های اقتصادی در کشور ایران در ژنو و جاهای دیگر نیست یعنی از کشوری به کشور دیگر رفتن، راه حل مشکلات اقتصادی ایران نیست بلکه این گره‌ها با اقتصاد مقاومتی در داخل کشور باز می‌شود.