وزیر علوم گفت: با پلیس فتا برای برخورد با تقلب علمی هماهنگ شده و با مواردی که در فضای مجازی تحت عنوان کمک به برگزاری امتحانات و دیگر موارد عنوان شده است به شدت برخورد می شود.

منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ارزیابی پایان ترم و بحث‌هایی که در مورد تقلب دانشجویان در فضای مجازی مطرح می‌شود، گفت: در ارزیابی پایان ترم اساتید محور اصلی هستند و همیشه ارزیابی با نظر اساتید بوده است و اساتید با شناختی که از دانشجویان دارند این کار را انجام می‌دهند.

وی درباره مباحثی که با عناوین مختلف مانند همیار تقلب و دیگر عناوین در فضای مجازی مطرح می‌شود گفت: تقلب در آزمون حضوری هم معمول بوده ولی دانشجویان حتی به صورت شوخی هم درگیر تقلب نشوند و در فضای مجازی چیزی منتشر نکنند چون موجب کم اعتبار شدن زحمات خود و اساتید آنها می‌شود.

وزیر علوم افزود: مواردی مانند کمک به برگزاری امتحانات که با عناوین مختلف در فضای مجازی اعلام می‌شود رصد شده و با پلیس فتا هماهنگ کرده‌ایم البته نه فقط در این بخش بلکه در بخش‌های مختلف تقلب علمی که این موارد هم جزیی از تقلب علمی است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه قانون داریم و هر موردی کشف شود به شدت برخورد می‌شود امیدواریم دانشجویان حتی به شوخی درگیر این موضوع نشود چرا که ضرر آن برای دانشجویان خیلی بیشتر از این است که در یک رشته نمره کم بیاورند.