گرگان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: افت شدید تعداد بیماران کرونایی قابل اعتماد نیست و ممکن است در روزهای آتی این روند صعودی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سراج الدین عارف نیا ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا اظهارکرد: اوج کووید ۱۹ را همزمان با برگزاری مراسم عروسی و عزا در گلستان شاهد بودیم و هم اکنون هم گاهی گزارشاتی از برگزاری عروسی به ما می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های استان، افزود: آمار بستری در کلاله کاهشی بوده و در مینودشت هم از ۶۰ بیمار به ۳۰ نفر رسیده است.

عارف نیا توضیح داد که در شرایط عادی هم روزهای تعطیل تعداد بستری به علت اصرار به ترخیص و رضایت شخصی و عدم بستری کاهش می‌یابد لذا در این ایام هم کاهشآمار محتمل بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تأکید کرد: افت شدید تعداد بیماران کرونایی قابل اعتماد نیست و ممکن است در روزهای آتی این روند صعودی شود.

وی بیان کرد: در بیمارستان مطهری گنبدکاووس تعداد بیماران از ۴۰ به ۲۰ رسیده و در بیمارستان شهدا ۵۰ درصد و در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) هم ۳۰ درصد کاهش تعداد بستری‌ها را شاهد هستیم.

عارف نیا گفت که تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گنبدکاووس به ۱۶۰ نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: در علی آبادکتول روند بستری تغییری نکرده و در آزادشهر و آق قلا هم کاهش اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در بیمارستان بندرترکمن تغییری نداشتیم اما در کردکوی و بندرگز تعداد بستری همچنان بالا است.

عارف نیا اضافه کرد: در گرگان هم تعداد بستری‌ها کاهشی بوده و از ۲۴۰ نفر به ۱۷۳ نفر رسیده است.

طبق گفته وی بیشتر آمار بستری‌ها در افراد بالای ۴۰ سال است و در ۲۱ درصد بالای ۶۱ سال هم منجر به فوت می‌شود.