بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان در برخورد با فساد اقتصادی و فرهنگی عزم جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صفایی بوشهری عصر جمعه در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: ماه محرم ماه ولایتمداری و مجاهدت در راه اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی افزود: ماه محرم ماه عبرت آموزی و آموزش اسلام خواهی در مقابل تمامی تهاجم‌ها، تحریف‌ها و تحریم‌ها است. ماه مجالس سوگ و بیعت مجدد با مکتب سید الشهدا محبوب دو سرا حضرت ابا عبدالله الحسین «علیه السلام» است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: نام حسین و راه حسین هرگز فراموش نمی‌شود؛ زیرا راه خداست و راه نجات و کمال انسان در تمامی دوران به ویژه شرایط کنونی جهان است. آینده جهان به نام حسین «علیه السلام» رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: از همه مراکز مذهبی و مردم عزیز تقاضا دارم مراسم آسمانی آن حضرت را پر محتوا و سراسر درس برگزار کنند و منازل خود را یک حسینیه آن محبوب خدا کنند و با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی حافظ سلامت خود و جامعه باشند و فضای اجتماعی مزین به نمادهای حسینی نمایند و از فضای مجازی نهایت استفاده کنند و هر فرد یک پیام رسان حسینی شود.

آیت الله صفایی بوشهری با تبریک روز پزشک و همچنین روز دارو ساز افزود: کادر بهداشت و درمان در عرصه سخت مبارزه با ویروس کرونا نشان داد که دارای توان دانشی و اقتدار مدیریتی و ایثار درمانی و خدمت به مردم عزیز است و در امتحانی مشقت بار سربلند شد.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان حمایت جدی از کادر درمان و داروسازی جهت خدمت و تولید محصولات دارویی و خود کفایی در این عرصه تقاضا دارم و از بخش خصوصی سرمایه گذاری در این حوزه خواستارم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی و درخواست تجدید تحریم ایران و فعال شدن مکانیسم ماشه به درخواست آمریکا را محکوم می‌کنیم، گذشت زمان ماهیت وابسته سران کشورهای مرتجع عربی را یکی پس از دیگری آشکار می‌سازد و بی تردید امارات و دیگر کشورهای عربی آمریکایی مسئول تمامی تحرکات نظامی و امنیتی در خلیج فارس و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه است.

وی با گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه نجات بخش و کمال آفرین را همواره در ادیان الهی تصریح بر آن شده و عقلانیت فردی و اجتماعی بر آن تاکید دارد. این فریضه مهم و مؤثر موجب پالایش جامعه و مایه آراستگی به فضائل و پیراستگی از رذائل می‌شود.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان نظارتی و قضائی تقاضا دارم در موضوع فساد در تمامی ابعاد آن به ویژه فساد اقتصادی و فرهنگی تلاشی وافر داشته باشند و با پدیده شوم فساد مانند زمین خواری و سوداگری‌های مالی به اشکال مختلف قاطعانه برخورد نمایند.