سنندج - نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق سند مهارت کردستان که در سال گذشته تدوین شده است، می‌تواند در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز اوسطی ظهر امروز چهارشنبه در شورای مهارت استان کردستان که با حضور علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: مهارت و دانش فنی، نسبت اشتغال و سرمایه گذاری سه آسیب در حوزه اشتغال هستند که با آن مواجه هستیم.

وی افزود: در بحث مهارت و دانش فنی پس از انقلاب تاکید ویژه ای بر آن شد تا بتوانیم به مرزهای دانش جهانی دست یابیم و به نوعی به عنوان مرجع دانش شناخته شویم و سیاست‌های ما باید بر این مبنا تدوین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث نسبت اشتغال می‌بینیم که بیش از ۵۰ درصد از اشتغال ما در بخش خدمات است در حالی که بیشتر آنها را نیز شغل‌های کاذب ایجاد کرده است و این در حالی است که کشاورزی ظرفیت بسیار بالایی در کردستان دارد اما بعد از صنعت در جایگاه سوم قرار دارد.

اوسطی یادآور شد: سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از آسیب‌هایی است که در این استان در طول دوران چهل ساله انقلاب رشد متوازنی با سایر استان‌های کشور نداشته و فاصله بسیاری داریم که نیاز به سند توسعه استان داریم تا منجر به رونق اقتصاد و رفع بیکاری استان شود.

وی بیان کرد: نیاز داریم با استفاده از نیازهای خرد در استان کردستان با بهره گیری از مهارت آموزی ظرفیت‌ها را فعال کنیم و بتوانیم بخشی از مشکلات اشتغال و بیکاری در استان را رفع کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش‌های مهارتی سرمایه‌های بسیاری نیاز دارد و به همین دلیل نباید پس از اتمام آموزش‌ها زنجیره را پاره کرد و فضای ایجاد اشتغال برای کارآموزان را ایجاد کرد.

اوسطی اظهار کرد: سند توسعه مهارت استان کردستان را هنوز مطالعه نکرده‌ایم اما تجارب نشان می‌دهد که هر سندی که تدوین می‌شود تنها بخش کوچکی از آن محقق می‌شود اما امیدواریم این سند کامل انجام شود تا مشکل بیکاری و اشتغال ما برطرف شود.