سنندج - مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: بیش از سه هزار زندانی در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند و در مجموع بیش از ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش به آنها ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراد فتحی ظهر امروز چهارشنبه در شورای مهارت استان کردستان که با حضور علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه زندان وضعیت چرخه جرم هر جامعه است، با جهت‌گیری که در دستگاه قضا و زندان‌ها شده بحث اصلاح و تربیت در دستور کار قرار گرفته و می‌توانیم گروه‌های هدف را اصلاح و بازآموزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اشتغال عمده مشکلات جامعه و یکی از موضوعات اصلی و تاثیرگذار در وضعیت و نرخ بزهکاری است، افزود: در زندان‌های کردستان ۲۷ کلاس حرفه‌آموزی داریم که از فروردین سال گذشته تا پایان مرداد ماه امسال در مجموع ۲۱۷ دوره آموزشی در زندان‌ها برگزار شده است.

مدیرکل زندان‌های کردستان ادامه داد: بیش از سه هزار نفر از زندانیان در سطح زندان‌های استان در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و در مجموع بالای ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

فتحی یادآور شد: دو هزار نفر از افرادی که در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند نمره قبولی را از آزمون‌ها دریافت کرده و گواهی مهارتی دریافت کرده‌اند.

وی با وضعیت حضور افراد در زندان‌های استان کردستان، بیان کرد: این بهترین فرصت و ظرفیت برای اصلاح این افراد و بازگرداندن آنها به جامعه است.

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: بهترین و با ارزش‌ترین کار این است که با آموزش مهارت‌آموزی به این افراد به آنها هویت بدهیم و این مهم طی سال‌های اخیر با همکاری بسیار خوب اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان مورد توجه جدی قرار گرفته است.

فتحی با بیان اینکه ۱.۸ درصد این افراد بعد از دریافت این آموزش‌ها و آزادی از زندان دیگر به سمت جرم نمی‌روند، اظهار داشت: توسعه این آموزش‌ها زمینه ایجاد اشتغال را برای زندانیان بعد از آزاد شدن از زندان فراهم می‌سازد.