سنندج - استاندار کردستان گفت: در استان بە‌شدت نیازمند ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی برای ورود به باز کار و کارآفرینی هستیم و این مهم باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادنیا ظهر امروز چهارشنبه در شورای مهارت استان کردستان که با حضور علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: با وجود همه تلاش‌ها برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از لحاظ فرهنگی در این بخش کم کار کرده‌ایم که این مسئله باید در جامعه ترویج شود.

وی افزود: معتقدم افراد دارای مهارت بیکار نمی‌مانند ولی در حال حاضر مردم برای گرفتن برخی از خدمات مهارتی به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه مرزی بودن فرصتی مناسب برای توسعه استان است، ادامه داد: هم اکنون ۳۰۰ دانشجو از اقلیم کردستان عراق در استان مشغول تحصیل هستند که با توجه به بازار مناسب در اقلیم این امر می‌تواند در حوزه مهارت آموزی اتفاق بیفتد.

مرادنیا یادآور شد: در یکی از شهرستان‌های مرزی استان یک مرکز آموزش مربی دایر شود تا متقاضیان مهارت آموزی از اقلیم در آن آموزش و مهارت کسب کنند.

وی به ظرفیت‌های کردستان برای ترویج و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیز اشاره کرد و بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه آماده واگذاری شده و در آینده نزدیک نیز منطقه آزاد تجاری بانه مریوان ایجاد خواهند شد که هر دو می‌توانند فرصت‌های بیشماری را برای کار و نیازهای مهارتی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در استان بە‌شدت نیازمند ترویج فرهنگ مهارت آموزی و آموزش‌های فنی برای ورود به باز کار و کارآفرینی هستیم. گفت: امیدوارم که با مساعدت سازمان فنی حرفه‌ای کشور بتوانیم یک مرکز بین‌المللی مهارت‌آموزی را در کردستان و به ویژه در یکی از شهرستان‌های مرزی راه‌اندازی کنیم.