سنندج - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: تا زمانی که توانمندی و مهارت جامعه جویای کار را هدف قرار ندهیم، هیچ شغلی پایدار نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی صبح امروز پنجشنبه در دیدار با همکاران اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، اظهار کرد: تا به امروز با دانشگاه و مهارت به صورت هدفمند رفتار نشده و نقشه درستی برای دانشگاه‌ها ترسیم نکرده‌ایم که محصول آن در پیشرفت کشور موثر باشد.

وی افزود: باید بستر نقش‌آفرینی جامعه در توسعه را فراهم کنیم و با کاهش تصدی‌گری دولت و توسعه اختیار بخش خصوصی در اداره کشور، در مسیر تعالی توسعه قرار گیریم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: عدم توسعه ایراد بر نقشه راه است، پس تا وقتی که اجماع گروه‌های مختلف جامعه در مورد مهارت به عنوان یک ضرورت برای ادامه حیات خودشان و اثر آن در بهبود معیشت را به درستی شکل ندهیم، شاهد تغییر نخواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه نگاه مجلس و دولت‌مردان به مهارت را شکل دهیم تا مهارت آموزی در این دو حوزه در غربت نباشد، یادآور شد: باید در جست و جوی جلب توجه عمیق به ارزش مهارت در جامعه باشیم.

وی بیان کرد: باید به صورت هدفمند و واقعی به بیکاران یارانه داده شود به این صورت که با هزار و ٨٠٠ ساعت آموزش با تضمین موقعیت شغلی و دادن حقوق به آنها در دوران آموزش تنفسی سه ماهه هم برای دستیابی به شغل به آنها بدهیم.