ارومیه – رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: با تربیت نیروهای ماهر و فعال در استان‌های مرزی می‌توان شرکت‌های بازاریابی منطقه‌ای را نیز در استان‌ها راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اوسط هاشمی صبح یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان مرزی پیرانشهر اظهارکرد: شهرستان پیرانشهر به جهت هم مرز بودن با کشور عراق این ظرفیت را دارد تا مرکز بین‌المللی مهارت‌آموزی را در آن راه‌اندازی کرده و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف را از کشور عراق جذب کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به جهت همجواری با چند کشور از توانایی ویژه ای برای رونق روابط مهارت بین الملل برخوردار است گفت: پیشنهاد می‌کنیم برای توسعه تبادلات منطقه‌ای مهارت به مرکزیت آذربایجان غربی دپارتمان تبادلات مهارت راه اندازی شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید از فرصت مرزی بودن برخی شهرستان‌ها بهترین استفاده را کرد عنوان کرد: باید با تسلط بر مهارت‌های آموزشی و شناسایی نیازهای بازار، آموزش‌های به‌روز و متناسب با شرایط جامعه را توسعه داده و بر این اساس نیروی کار را تقویت کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که با توسعه آموزش‌ها، تغییر را در جامعه رواج دهیم که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های شناسایی دپارتمان نرم‌افزاری و اطلاعاتی بهره‌مند شد.

فرماندار پیرانشهر نیز در این جلسه گفت: علاقه‌مندان بسیاری از کشور عراق برای حضور در کلاس‌های مهارت آموزی ما اعلام آمادگی می‌کنند که باید از این فرصت بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

سیدعلی ترابی اضافه کرد: به‌روزرسانی و تجهیز کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان و توجه به این بخش می‌تواند مهارت‌آموزی را در سطح منطقه افزایش دهد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دومین روز از سفر ٢ روزه به آذربایجان‌غربی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ارومیه مرکز استان و شهرستان پیرانشهر بازدید خواهد کرد.