اهواز - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: افرادی که در سال‌های قبل با اولین باران پاییزی دچار تنگی نفس می‌شوند باید شناسایی شده و مراقبت‌های لازم برای آنان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی شامگاه گذشته در نشست کارگروه امداد و نجات در تشریح اقدامات لازم در جهت افزایش تاب آوری در حوزه آسیب‌های طبیعی عنوان کرد: در پدافند غیر عامل باید پیوست‌هایی را در برنامه ریزی ها و اجرای طرح‌ها مد نظر داشته باشیم و مهمترین پیوستی که با آن روبه رو و آشنا هستیم کووید ۱۹ است که متأسفانه از روز گذشته رشد فزاینده ای در استان خوزستان داشته و زنگ خطر وضعیت قرمز را به صدا در آورده است.

وی با بیان اینکه کادر درمان مدافعان سلامت و سیل بندهای کنترل این ویروس هستند، اظهار کرد: این افراد فشار کاری زیادی را متحمل شده‌اند و این روندی فرسایشی است. اگر این سیل بندها شکسته شوند تبعاتش غیر قابل جبران است لذا در معرض قرار نگرفتن، استفاده صحیح از ماسک مناسب و رعایت فاصله فیزیکی به صورت توأمان می‌تواند راهکاری مناسب برای جلوگیری از روند فزاینده شیوع ویروس کرونا در روزهای آتی باشد.

خدادادی ادامه داد: خطرات بعدی پیش رو، آنفولانزای فصلی و پاندمی آنفولانزای H۱N۱ است که در استان خوزستان سالیانه وجود دارند و با توجه به همزمانی با شیوع کووید ۱۹ احتمالأ مشکل ساز می‌شوند. به همین سبب واکسینه شدن افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سایر گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت می‌تواند میزان مبتلایان را محدودتر و ضریب آسیب پذیری را کاهش دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان همچنین عنوان کرد: در کنار اینها در استان خوزستان بحران تنفسی پس از اولین بارندگی‌های پاییزی وجود دارد که بین ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر را روانه بیمارستان‌ها می‌کند لذا اولین اقدام اجرایی در این بخش در حوزه بهداشت و درمان خواهد بود که با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، قبل از اولین بارش‌ها و حسب اطلاعات ثبت شده در پرونده‌های سلامت، افراد در معرض را شناسایی و نسبت به استفاده از داروهای تجویزی مختص این بیماران با توجه به نظر پزشکان متخصص، روش‌های پیش درمانی را به کار گیرند.