بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از احداث شش هزار واحد مسکونی تا پایان سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر آسمانی مقدم ظهر چهارشنبه در نشست آغاز مرحله سوم کمک‌های مومنانه بیان کرد: در راستای تامین مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی، سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان زمین رایگان در اختیار این قشر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین پنج هزار واحد مسکونی طی سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) در نظر گرفته‌ایم و به تعدادی از این افراد زمین رایگان اعطا شده است.

آسمانی مقدم از احداث هفت هزار واحد مسکونی در روستاهای استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اجرایی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: طی سال جاری هم شش هزار واحد مسکونی در سطح استان احداث می‌شود.

وی ادامه داد: به هر متقاضی در این پروژه، ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

اجرای طرح ناظران سلامت در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با کرونا بیان کرد: ضدعفونی معابر، توزیع بسته‌های معیشتی و اجرای طرح آمران سلامت از جمله اقدامات انجام شده است.

محمد رضا رضایی اجرای از اجرای طرح ناظران سلامت خبر داد و افزود: حضور در ادارات و مراکز خدمات عمومی در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله محورهای اجرای طرح است.

وی با اشاره به رزمایش کمک‌های مومنانه در استان بیان کرد: در مرحله اول و دوم این رزمایش چهار میلیارد تومان بسته غذایی و بهداشتی در مناطق محروم توزیع شده است.

رضایی ادامه داد: در مرحله سوم رزمایش هم دو هزار و ۴۶۰ بسته غذایی در مناطق محروم خراسان جنوبی توزیع می‌شود.