انزلی- عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تحسین حماسه گیلانی‌ها در ۹ دی، گفت: حرمت شکنی فتنه گران در روز عاشورا خیزش مردم را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مصلای بندر انزلی، اظهار کرد: حماسه ۹ دی امسال مقارن با تجلیل و تکریم از فاطمه زهرا (س) شد که ولایتمداری را به پیروان اهل بیت آموخت و شهیده راه ولایت شد.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ فتنه ریزشی‌ها بود، افزود: فتنه ۸۸ فتنه کسانی بود که از قطار انقلاب پیاده شدند اما باید بدانیم این انقلاب به راه خود ادامه داده و به صاحب مقصود خواهد رسید.

آیت الله خاتمی دنیا پرستی را ریشه همه فتنه‌ها دانست و ادامه داد: فتنه ۸۸ با رمز تقلب در انتخابات کلید خورد و باید بگویم دنیاپرستی ستون فقرات فتنه‌ها است.

وی با بیان اینکه فتنه گران، دیواری کوتاه‌تر از مردم برای ضربه زدن به خود مردم پیدا نکردند اضافه کرد: شعار دادن همراه با مردم و هم سنگر شدن با دشمنان اسلام از خصوصیات فتنه گران است.

امام جمعه موقت تهران جبهه فتنه را جبهه سلطنت طلبان و منافقان و رقاصان برشمرد و تاکید کرد: حماسه ۹ دی حماسه بصیرت بود و آفرین بر مردم استان گیلان که یک روز قبل از خیزش عمومی السابقون شدند و فتنه گران را زمین گیر کردند.

وی ادامه داد: وقتی فتنه گران به عاشورا هم رحم نکرده و حرمت شکستند خیزش در مردم به وجود آمد چون اصل ولایت فقیه را هدف گرفته بودند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حضور همراه با بصیرت مردم، بساط فتنه ۸۸ را جمع کرد گفت: ۹ دی به ما آموخت که با ولایت بودیم و هستیم و خواهیم ماند.

وی با اشاره به درایت رهبری در مدیریت کرونا با طرح شهید قاسم سلیمانی افزود: خوشبختانه دیدیم که این طرح با حضور فعال بسیجیان در کل کشور جواب داد و آمار فوتی‌ها از ۴۸۶ نفر به ۱۲۰ فوتی رسید و امیدواریم این سلسله تا نابودی کامل کرونا ادامه داشته باشد.