سنندج- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: طرح انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد و دغدغه تأمین آب شرب مناسب مردم این شهر رفع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تقی‌زاده خامسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: آب شرب سنندج که از سد قشلاق تأمین می‌شود سالم و بهداشتی است اما به دلیل فعل و انفعلات در روزهای گرم سال شاهد تغییر طعم و بو می‌شود.

وی افزود: در راستای رفع این دغدغه مردمی و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ عملیات انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه آب شرب سنندج انجام خواهد شد.

خامسی اعلام کرد: برای اجرای این طرح ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تاکنون ۹۰ میلیارد تومان برای لوله گذاری ۲۷ کیلومتری سامانه انتقال اختصاص داده شده است.

وی افزود: طی یک ماهه اخیر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه تزریق شده است و در سال آینده نیز ۹۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده شده است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در ادامه سخنان خود به پوشش ۱۰۰ درصدی شهرها و ۷۰ درصدی روستاهای کردستان از شبکه فاضلاب خبر داد و گفت: این امر کردستان را در زمره استان‌های برتر کشوری قرار داده است و شبکه انجام شده در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

خامسی افزود: امروز سد رمشت، شبکه آبیاری و زهکشی سد رمشت، شبکه آبیاری و زهکشی سد گاران، تصفیه‌خانه آب سقز، تصفیه‌خانه فاضلاب کامیاران با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در هفته‌های آینده سدهای امیر آباد و سیازاخ نیز در استان کردستان به بهره برداری خواهد رسید.