کرمانشاه- رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان کرمانشاه گفت: با سوء استفاده احتمالی مدیران دستگاه‌های دولتی از امکانات در اختیار آن‌ها، له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خوش اقبال بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان کرمانشاه که در استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: چهار اصل مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در جریان سازی‌ها و پردازش اخبار انتخابات توسط رسانه‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در صورت افزایش امیدواری در جامعه مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد، افزود: لازمه این امر حرارت بخشی رسانه‌ها به فضای انتخابات است، زیرا که رسانه‌ها یار هوشیار ستاد انتخابات استان کرمانشاه بوده و آن‌ها در مرحله تبیینی با جریان‌سازی خبری می‌توانند خنثی کننده جریان یاس پراکن و ترویج دهنده ناامیدی باشند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه پاسخگویی و تسلط رسانه‌ها را مانع اثربخشی شایعات، شبهات تخریب‌ها و ترفندهای شبکه‌های معاند در انتخابات دانست و گفت: به واسطه شرایط کرونایی حاکم بر جامعه عمده تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ در فضای مجازی برنامه‌ریزی شده لذا باید با جریان سازی در این فضا به افزایش مشارکت در انتخابات کمک شود.

وی با تاکید بر رعایت ۲ اصل بی طرفی و قانونمداری در انتخابات خاطرنشان کرد: با سو استفاده احتمالی مدیران دستگاه‌های دولتی از فرصت مدیریت و امکانات در اختیار آن‌ها له یا علیه کاندیداها برخورد قانونی خواهد شد.

خوش اقبال با بیان اینکه رعایت جایگاه دولت و نظام به عنوان امانت مردم در ایام انتخابات اهمیتی مضاعف داشته و نباید این جایگاه هزینه عافیت طلبی برخی مدیران شود، افزود: همراهی مدیران با ستادهای انتخاباتی آن‌هم در حالی که هنوز بر سفره دولت هستند و از امکانات آن بهره می‌برند، نوعی بی اخلاقی و اقدامی غیر حرفه‌ای بوده که حتماً با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با رصد موضوعاتی که منجر به نارضایتی مردم در انتخابات می‌شود، همت و تلاش خود را برای ارائه خدمات ارزشمند به شهروندان به کار گیرند.

به گفته وی اگر مراقبت‌های لازم در مورد ویروس کرونا تداوم نداشته باشد، حتماً شرایط بدتر شده و در روزهای منتهی به انتخابات محدودیت‌های بیشتری اعمال خواهد شد.