لزومی ندارد به همه امور فرهنگی رنگ و لعاب قانونی بدهیم چراکه برخی از این امور تا زمانی که شکل نظارتی پیدا نکرده اند قابل استفاده اند و موسیقی زیر زمینی هم از همین جنس است.

سید محمد موسوی مدیر نشر ماهور با بیان این مطلب در دومین سمینار بررسی موسیقی زیرزمینی که در محل خبرگزاری مهر برگزار شد گفت : برای تولید هر اثر هنری و دریافت مجوز باید مراحل پیچیده ای طی شود به همین دلیل برای دریافت مجوز نشر آثار موسیقی، ناشر و یا تهیه کننده به معنای واقعی کاره ای نیست چون خود ما اگر بخواهیم فاخرترین نوع موسیقی را تولید کنیم باید سه ماه در صف دریافت مجوز باقی بمانیم .

وی در ادامه خاطرنشان کرد : تمام موسیقی های انقلابی که در دوران پیش از پیروزی انقلاب ساخته شد به دلیل نبود فضای مناسب به شکل زیرزمینی و غیر نظارتی ساخته شد که خوشبختانه اغلب آنها هم جزء بهترین آثار در تولیدات موسیقی است و من نمی دانم که چرا اصرار داریم که هر پدیده فرهنگی را بی دلیل رسمی و نظارتی کنیم.

مدیر نشر ماهور در ادامه افزود : تخصص من در حوزه موسیقی سنتی و نواحی است و من هم تا به حال هم این نوع موسیقی را جز در مواردی محدود گوش ندادم اما تجربه گوش دادن به همان چند آهنگ بیانگر موج جدیدی از موسیقی بود که در بین نسل جوان هم طرفداران بسیاری پیدا کرده است و من به شخصه لزومی نمی بینم که این نوع موسیقی اززیر زمین با تمام بحث های نظارتی و حمایتی به روی زمین بیایند چراکه معتقدم اگراین موسیقی به هر دلیلی به جنبه نظارتی به خود بگیرد دست کم دیگربرای مخاطبانش قابل گوش دادن نیست.   

موسوی گفت : در برخی از این آثاری که شنیدم (موسیقی زیرزمینی)به جنبه های طنز گونه این نوع موسیقی و شوخی با اشعار برخی از شاعران کلاسیک برخوردم که بسیار جالب و نو بود ؛ من به رغم مخالفت های بسیاری که هست ،این نوع بازی های کلامی را بد نمی دانم چراکه این نوع موسیقی علاوه بر هنجارشکنی جسارت خوبی در شکستن تابوهای به غلطجا افتاده در امور فرهنگی دارد ضمن اینکه حسن موسیقی زیر زمینی در این است که به جای اینکه خواننده های غربی مولانا و سعدی بخوانند این گروه ها به شکلی کاملا متفاوت این اشعار را می خوانند که به هرحال به مذاق جوان ترها هم خوش تر می آید.