رویداد «روش‌های همکاری جامعه علمی و تخصصی ایرانیان اروپا با ایران» با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،رویداد «روش‌های همکاری جامعه علمی و تخصصی ایرانیان اروپا با ایران» با مشارکت معاونت علمی و فناوری ۲۷تیرماه با هدف استفاده بهینه از ظرفیت و توان تخصصی ایرانیان مقیم اروپا، برگزار می شود.

محورهای این رویداد شامل «برگزاری سخنرانی و برپایی کارگاه های تخصصی»، «برگزاری دوره‌های پسا دکتری و فرصت مطالعاتی»، «نظام وظیفه تخصصی»، «همکاری به عنوان اساتید مدعو و معین»، «همکاری با مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها به عنوان مشاور»، «فعالیت های فناورانه» و «جذب به عنوان هیات علمی» می‌شود.

این رویداد یک همکاری مشترک میان مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مقیم اروپا است تا به کمک آن ظرفیت‌های دانشی و تخصصی ایرانیان به نیازهای داخلی پیوند خورد.

در این رویداد روش‌های همکاری جامعه علمی ایرانیان اروپا با جمهوری اسلامی ایران در مدل های مختلف و همچنین شناخت ظرفیت بازار کشورهای اروپایی برای پذیرش محصولات و خدمات ایران‌ساخت بررسی خواهد شد.