سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه موضوع اقتصاد همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی فرصتی برای خودکفایی صنعت کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر ضمن بیان اینکه موضوع اقتصاد همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده است، ابراز داشت: نام‌گذاری شعار سال طی سنوات اخیر به نام حمایت از کالای ایرانی و ضرورت اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد که می‌بایست فرصتی برای رشد تولید کننده نیز در کشور فراهم کرد.

وی بابیان اینکه ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی فرصتی برای ارتقای خودکفایی صنعت کشور است، افزود: تحریم‌ها از یک سو و واردات بی رویه کالای خارجی و عوامل دیگر همگی منجر به رکود واحدها و تولیدکنندگان داخلی شده است که این موضوع ممنوعیت وارات لوازم‌خانگی کره‌ای به کشور می‌تواند به ایجاد فرصتی برای بلند شدن دوباره کارخانه‌های داخل منتهی شود.

خطیب جمعه سمنان بابیان اینکه ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی کره‌ای باید فرصتی برای افزایش کیفیت محصولات داخلی نیز فراهم کند، ابراز داشت: کره حنوبی اعلام آمادگی کرده بود تا به‌جای پول‌های مسدود شده ایران کالا به ایران ارسال کند همین موضوع کافی بود تا تولیدکنندگان داخلی موضوع را با رهبر معظم انقلاب در میان گذاشته و این تصمیم مهم گرفته شود.

مطیعی بابیان اینکه مردم به نبال خرید محصول باکیفیت هستند، تصریح کرد: در صورتی که مردم مشاهده کنند کالای ساخت داخل باکیفیت و خدمات پس از فروش و قیمت مناسب به دستشان می‌رسد دیگر حاضر به پرداخت هزینه‌های گزاف برای محصولات خارجی نخواهند بود.

وی ضمن بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی خواستار تداوم ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی کره‌ای هستند، افزود: اصل این اقدام قدمی در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی محسوب می‌شود که انتظار می‌رود تولیدکنندگان نیز بتوانند خواسته‌های جامعه را برآورده سازند.

به گزارش مهر، هفته نیروی انتظامی، روز روستا و عشایر و هفته وقف از جمله دیگر موضوعاتی بود که از تریبون این هفته نماز جمعه سمنان مطرح شد.