بوشهر- امام جمعه کنگان گفت : خط قرمز ملت ایران و فصل الخطاب در مذاکرات، نگاه ولی فقیه، راهنمایی‌ها و هدایت‌های ایشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نماز گزارن این شهر با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین تاکید کرد: ملاک عمل در سیاست داخلی و خارجی و نکته کلیدی مذاکرات نگاه نافذ رهبر معظم انقلاب است.

وی با تشریح اهداف اصلی ایران از مذاکره خطاب به تیم مذاکره کننده خاطرنشان ساخت: مذاکره کنندگان قاطعانه برخورد و اجازه ندهند مذاکرات فرسایشی و فرصت سوزی شود.

خطیب جمعه در بخشی دیگر با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو و تجلیل از شهدای دانشجو پیرو خط امام به نقش دانشجویان در چند دهه‌ی گذشته اشاره و عنوان کرد: دانشجویان همواره در تحولات اجتماعی نقشی بی بدیل داشته و جنبش دانشجویی همواره در خط مقدم مبارزه با استکبار، استبداد و فساد بوده است.

محمودی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مطالبات معظم له از دانشجویان یادآور شد: استکبارستیزی، نیازمند استقلال کشور در عرصه‌های مختلف از جمله پیشتازی در علم و فن آوری است.

وی با نکوداشت روز روحانیت استان بوشهر و سالروز شهادت عالم ربانی شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری، از شخصیت‌ها و علمای برجسته این شهرستان از جمله مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ عباس عاشوری و مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی میرزایی و دیگر علمای متوفی شهرستان تقدیر کرد.

امام جمعه کنگان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تکریم و معارفه فرماندار کنگان، با تقدیر از تلاش‌های فرماندار سابق و تبریک به فرماندار جدید کنگان و با تاکید بر ضرورت استفاده از خرد جمعی برای پیشبرد امور، به اقدام فرماندار کنگان در تشکیل جلسه ساماندهی سواحل و پارک‌ها و ضرورت همراهی مرجع قضائی و انتظامی در این راستا گفت: امیدوارم خروجی این جلسه نتیجه بخش و نگرانی مردم در خصوص برخی ناهنجاری‌ها در سواحل برطرف شود.

محمودی با تبریک روز جهانی معلولان و بیان اینکه معلولیت هرگز محدودیت نمی‌آورد، اظهار داشت: شهرداری‌ها فضاهایی مثل پارک و اماکن تفریحی را ویژه معلولان طراحی، ادارات و مراکز عمومی بستر را برای ورود راحت معلولان فراهم و دستگاه‌های مسئول نسبت به جذب و اشتغال معلولان اقدام جدی کنند.

بیان مطالبی پیرامون سالروز تصویب قانون اساسی، تقدیر از تلاش‌های آیت الله جنتی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دوران مسئولیت و تاکید ب رضرورت توجه به بزرگداشت یادبودها، مناسبت‌های انقلاب و تعظیم شعائر دینی و انقلابی و همچنین نکوداشت هفته مکتب انقلاب اسلامی و ضرورت جهاد تبیین به عنوان یک فرصت مهم از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه دوم بود.