ارومیه - مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی از رشد ۴۲ درصدی میزان بارندگی تجمعی استان و رشد ۵۱ درصدی بارشها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب عبدلی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با فرماندار اشنویه اظهار کرد: میزان بارندگی تجمعی استان در سال زراعی جاری تا امروز ۱۲۶ میلی متر بوده که نسبت به بلند مدت دوره آماری ۷ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه آن سال گذشته ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان بارندگی سال آبی حوزه آبریز دریاچه ارومیه ۸۰ میلی متراست که نسبت به دوره آماری سه درصد و نسبت به سال قبل در مدت مشابه ۵۱ درصد افزایش دارد.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر این است از اواخر وقت امروز بارندگی‌ها به صورت برف کل استان بطور ویژه جنوب و مرکز این استان را تا پایان روز پنج شنبه ۳۰ دیماه فرا می‌گیرد و از روز جمعه کاهش نسبی دما را نیز خواهیم داشت

عبدلی گفت: بررسی مدل‌های پیش بینی فصلی بیانگر این است که وضعیت بارندگی‌ها تا آخر سال نسبت به دوره بلند مدت حالت نرمال و نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش بارندگی و پوشش برف برخوردار خواهد بود.