کرمانشاه- رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه میزبان رویداد منطقه‌ای استارت آپی «اینوتکس پیچ» است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک آزادی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برگزاری رویداد منطقه‌ای در کرمانشاه، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه همواره به دنبال معرفی مجموعه‌ای از ساختارهای توانمند نوآورانه است، افزود: حمایت از ایده‌ها، صاحبان ایده و کارآفرینان این استان یک کسب و کار و تجاری سازی ایده مأموریت اصلی این پارک است.

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: در واقع پارک علم و فناوری ریسک و خطر پذیری راه‌اندازی یک کسب و کار نوآورانه را کاهش می‌دهد و در طی فرایند تجاری سازی یک ایده نقش تسهیل کننده دارد.

آزادی با تاکید بر اینکه حمایت از یک ایده نوآورانه مشوق دهنده برای کارآفرینان و صاحبان ایده‌ها است، خاطرنشان کرد: حمایت از این ایده‌ها در حوزه‌های اولویت دار استان کرمانشاه با توجه به معضل بیکاری موجب توسعه و پیشرفت کرمانشاه می‌شود.

وی فراهم کردن الزامات لازم فرایند تجاری سازی تبدیل یک ایده به کسب و کار را یکی دیگر از مأموریت‌های پارک علم و فناوری دانست و ادامه داد: ایجاد یک ساختار و زیست بوم هماهنگ و شکل‌گیری تعامل درست بین اجزای این زیست بوم عامل موفقیت اجرای ایده‌های نوآورانه و فناورانه است.

آزادی تصریح کرد: این اجزا شامل نهادهای مالی، دستگاه‌های دولتی ذیربط و بخش‌های خصوصی است که پارک علم و فناوری با تسهیلگری و تعامل با دستگاه‌های دولتی برای صدور مجوزهای لازم و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری مناسب می‌توانند مسیر تجاری سازی یک ایده نوآورانه را به راحتی فراهم کنند.

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه فعال سازی ساختارهای فناورانه و نوآورانه در کرمانشاه را با مشارکت بخش خصوصی به عنوان یکی از اجزای اکوسیستم توسعه استان کرمانشاه را از اهداف مهم پارک علم و فناوری دانست و گفت: یکی از این ساختارها کارخانه نوآوری کرمانشاه است که به عنوان یکی از ساختارهای توانمند توسعه در استان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال جذب ایده‌های نوآورانه و ساختارهای توانمند در راستای توسعه استان هستیم، بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ‌ها با خطرپذیری همراه است.