سنندج- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان از جوجه ریزی ۴۳ میلیون قطعه ای در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این میزان جوجه ریزی افزایش ۸ درصدی تولید مرغ را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان اسکندری روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سنندج اظهار کرد: از اول اسفند تا اردیبهشت ماه و عید فطر مجموعه جهاد کشاورزی و زیر مجموعه‌های این سازمان طرح ویژه نظارت بر بازار را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: در قالب این طرح دو هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد، سه هزار و ۹۰۰ تن برنج و دو هزار و ۸۲ تن شکر در استان ذخیره سازی شده و هیچ محدودیتی برای توزیع نداریم.

اسکندری از توزیع ۳۳۲ هزار تن نهاده‌های دامی در استان خبر داد و گفت: در سال جاری ۴۳ میلیون و ۱۷۵ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که نسبت به سال گذشته افزایش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

وی اعلام کرد: تولید گوشت مرغ علاوه بر تأمین نیاز استان به بازار استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود و هم اکنون ۵۰ درصد تولید مازاد به استان‌های همجوار می‌رود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد که هیچ کمبودی در تأمین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد و هم اکنون مصرف کنندگان کردستانی می‌توانند هر کیلوگرم وزن برنج هندی را با قیمت ۲۴ هزار تومان و برنج تایلندی را با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شکر را باقیمت ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان و قند را با قیمت ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری کنند.

اسکندری افزود: برای تأمین میوه شب عید کردستانی‌ها نیز ۷۰۰ تن پرتغال و ۳۵۰ تن سیب از ۲۵ اسفند ماه توزیع می‌شود و قیمت این میوه‌ها ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار خواهد بود.