بجنورد- رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پارک علم و فناوری استان تنها ۷ هکتار زمین در اختیار دارد لذا با مشکل واگذاری اراضی مواجهیم و همین امر سبب خروج شرکت ها از استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران گرمه ای صبح دو شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۳۱ شرکت دانش بنیان در خراسان شمالی داریم که ۲۰ مورد آن در پارک و مراکز رشد وابسته به پارک مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی ادامه داد: در کشور حدود هزار و ۵۰۰ شرکت در پارک‌ها مستقرند که ۲۰ درصد کل شرکت‌ها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به امکانات گسترده پارک‌های علم و فناوری سایر استان‌ها، افزود: در استان تنها ۷ هکتار زمین داریم و همچنان با مشکل واگذاری اراضی مواجهیم؛ همین مسئله موجب شده برخی شرکت‌ها متوقف شده و یا به سایر استان‌ها رجوع کنند.

گرمه ای بیان داشت: دانشگاه بجنورد به عنوان دانشگاه مادر استان تنها یک شرکت فناور وجود دارد در حالی که در دیگر استان‌ها این اعداد بسیار بالاتر است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: برای سال جاری بنا داریم با دانشگاه‌ها ارتباط بسیار بیشتری برقرار کنیم تا شرکت‌ها فناور افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه موانع جدی بر سد راه پارک علم و فناوری خراسان شمالی وجود دارد، گفت: از ۳۱ شرکت دانش بنیان استان، ۴۰ درصدشان بازه ۲ ساله دانش بنیانشان به پایان خواهد رسید لذا پایان سال تعداد شرکت‌های استان کمتر نیز خواهد شد.