مدیر عامل بنیاد برکت گفت: تاکنون ۱۸۰۰ مدرسه تحویل وزارت آموزش و پرورش شده و امروز هم ۱۵۰ مدرسه با ۶۶۵ کلاس درس افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهر، آئین بهره برداری از ۱۵۰ مدرسه برکت در سراسر کشور صبح سه شنبه به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت برگزار شد.

محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت در این آئین گفت: نهالی که ۱۴ سال پیش با عنایت مقام معظم رهبری و همت جناب آقای دکتر مخبر کاشته شده بود، امروز به درخت پرثمری تبدیل شده است که تقریباً تمامی مناطق کشور از آن بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خدمات خود را در دو بحث اقتصادی و بحث زیربنایی انجام می‌دهد گفت: اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه اقتصادی و در حوزه اشتغال به ۲۰۰ هزار طرح اقتصادی و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی منجر شده است و مناطق محروم به بالندگی رسیدند.

ترکمانه با بیان اینکه در بخش عمرانی فعالیت‌های متعددی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام انجام شده است گفت: ۱۸۸۰ مسجد و مرکز فعالیت‌های دینی، ۱۳ بیمارستان با ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی و ۲۰۰ مرکز بهداشت عمدتاً در مناطق محروم ساخته و به بهره برداری رسیدند. همچنین در حوزه احیای قنوات نیز ۴۰۰ رشته قنات با همیاری و همکاری مردم در حال احیاست.

۱۸۰۰ مدرسه تاکنون تحویل آموزش و پرورش شده است

وی افزود: در بخش مدارس نیز تا به امروز ما متعهد به ساخت ۲۷۰۰ مدرسه شدیم که ۱۸۰۰ مدرسه تاکنون تحویل وزارت آموزش و پرورش شده است و امروز هم ۱۵۰ مدرسه با ۶۶۵ کلاس درس افتتاح خواهد شد.

ترکمانه با اشاره به اینکه امروز هم با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای را امضا خواهیم نمود اظهار کرد: طی این تفاهم‌نامه هزار مدرسه کانکسی در هزار نقطه کشور به مدرسه تبدیل خواهند شد و قرار شد خدمات محتوایی مانند طرح مشق احسان را داشته باشیم و با استفاده از موضوعات تکنولوژیک با همکاری سازمان توسعه و نوسازی مدارس، مدارس آتی را به بهترین شکل احداث کنیم.