نشست پرسش و پاسخ نمايش عروسك فرانسوي نوشته چيستا يثربي به كارگرداني ندا هنگامي شب گذشته به همت انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر در سالن كوچك مجموعه تئاتر شهر برگزار شد .

به گزارش خبرنگار هنري "مهر " اين نشست با حضور كارگردان ، مرضيه ازگلي (دراماتورژ نمايش ) ، جابرانصاري كارشناس ميهمان نمايشنامه نويسي ،  علي اكبر عبدالعلي زاده و محبوبه زماني اعضاي انجمن نويسندگان و منتقدان خانه تئاتر پس از پايان دومين اجراي نمايش برگزار شد .
نداهنگامي در ابتداي سخنان خود دلايل انتخاب اين متن نمايش را چنين توضيح داد : عروسك فرانسوي با نام اوليه باد ها براي كه مي وزند به نوعي بازگو كننده دغدغه هاي اصلي من است . داستان زن ومردي كه مي خواهند به  سفربروند ولي با جسد واقعي دختر 13 ساله خود مواجه مي شوند .  ولي در مرحله تحليل و اجرا متن نتوانست به ماكمك كند و با حضور خانم ازگلي به متن ديگري رسيديم داستان زن نويسنده اي كه بچه دار نمي شود وبه همبن خاطر 13 سال با ذهنيت يك بچه زندگي كده است . اين ذهنيت آنقدر جدي ست كه زن، شوهر خود را در مقام پدر دختر فرضي مي داند . فضاي ذهني زن با عناصر زندگي واقعي اش ساخته شده است .در واقع چند پاراگراف از داستان جذابيت هاي اصلي  داستان براي من بود از جمله بخشي كه به ساخت عروسكهاي پارچه اي توسط زندانيان فرانسوي به جاي همسر خيالي مي سازند و پيش از مرگ ابتدا عروسك را از بين مي برند .
وي در تمام طول نشست كه بدون حضور چيستا يثربي نويسنده نمايشنامه برگزار شد بر اين نكته كه نمايش اجرا شده هيچ نسبت مستقيمي با متن نمايشنامه ندارد تصريح كرد : اين نمايش در سه هفته اخير به اين ساختاررسيده است .
رضا جابر انصاري با ذكر ورود بازپرس به نمايش از آن به عنوان حواشي به ظاهر اضافه ياد كرد و دليل استفاده از اين شخصيت در نمايش را جويا شد .
هنگامي نيز بار ديگر تاكيد كرد : اين سئوالي ست كه نويسنده داستان بايد به آن پاسخ بگويد ولي من به عنوان كسي كه با متن اوليه به نتيجه نرسيدم  مي توانم بگويم متن عوض شده داستاني را ارائه مي كند كه در فضاي سيال ذهني رخ مي دهد . ابتداي داستان در شكلي رئال صحنه بازپرسي را مي بينيم كه در ادامه با بروز صحنه حضور همسايه ها رفته رفته درمي يابيم آنچه در صحنه اتفاق افتاده چيزي جر خيال يك نويسنده نيست . در مرحله بعدي بازپرس وارد داستان مي شود و اين بار بخش هايي ازادامه  قصه " ويدا" را برابش تكميل مي كند. بازپرس  در جايگاه داناي كل ظاهر مي شود و حتي با سهراب نيز ارتباط برقرار مي كند . در انتها نيز ويدا اين دو را در خانه جا مي گذارد و در واكنش به صداي سهراب در واقعيت ، منزل را ترك مي كند. دوست داشتم موفق شوم در ابتدا به مخاطب   دروغ بگويم . دروغي كه در انتهاي داستان روشن مي شود . همه اين وقايع به روند ذهن پريشان يك نويسنده در ده دقيقه نزديك است .  
اين كارگردان در ادامه گفت : حاضر نيستم به هرقيمتي تماشاگر را در سالن جمع كنم ولي بسيار علاقمندم كه نمايش هاي پر مخاطبي را بروي صحنه ببرم . با تمام اين احوال و  شرايط تعجيلي جشنواره همچنين  كمبود جزئي ترين امكانات، اين نمايش حاصل ماه ها تلاش گروه است .
در حاشيه : در سانس دوم اجراي  نمايش عروسك فرانسوي  هيچ بروشوري به مخاطبين عرضه نشد . 
 ذكردو نام به عنوان نويسنده مشترك در بروشوري كه در سانس اول توزيع شده بود باعث بروز اختلافاتي ميان كارگردان و نويسنده اصلي شد . اين اختلاف زمينه ساز عدم حضور چيستا يثربي در نشست پرسش و پاسخ شد .
هنگام برگزاري جلسه مباحث تئوريك تئاتر بي ارتباط با نمايش عروسك فرانسوي  جريان پيدا كرد كه بلا فاصله توسط گردانندگان نشست متوقف شد .