ساری- معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار مازندران، رصد مولفه های میدانی و تصمیم سازی بهنگام درعرصه تحولات اجتماعی را ضروری دانست و گفت:تقویت اشتراکات فرهنگی مقوم امنیت ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارشناسان اجتماعی افزود: ارزیابی علمی و مبتنی بر واقع گرایی نیاز اولیه تصمیم گیری در عرصه اجتماعی است.

وی با اشاره به چالش‌های اساسی در عرصه اجتماعی ادامه داد: سنجش در مورد نیازهای نوبه نوی جامعه موجب روزآمد ی در عرصه تصمیم گیری است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر لزوم توجه به رویکرد فرهنگی در تعاملات اجتماعی افزود: در تعاملات فرهنگی باید بر مبنای اصول و ارزش‌های نهادینه شده اجتماعی که در قانون اساسی تصریح شده، حرکت کرد.

سلگی رفتارهای اجتماعی را بر بستر قانون وهنجارهای شناخته شده کشور قابل پذیرش دانست وافزود: هنجارشکنی و عدول از مقررات حاکم بر کشور نباید مبنای عمل تصمیم سازان این حوزه پرچالش باشد و جامعه ایرانی سرشار از انگیزه‌های ایمانی و دارای فطرت پاک است که در تلاطم حوادث ماهیت خود را فراموش نکرد.

این مسئول استانی یادآورشد: مسئولان باید در تعامل با اقشار مردم رفتاری علمی، معقول و برخاسته از منطق حکمرانی شایسته داشته باشند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم بر اساس انگاره‌های دینی یاورمردم و امانتدار صدیق آرای عمومی است و در راستای تأمین منافع ملی از هیچ کوششی فرو گذار نیست.

سلگی ضرورت تلاش برای تحکیم پایه‌های اعتقادی و ارزش‌های اصیل انقلابی را خواست قاطبه ملت عنوان وتصریح کرد: دشمن در صدد است تا با هجمه به ارزش‌های فرهنگی کشورمان پایه‌های آن را متزلزل کند.

معاون استاندار مازندران گفت: محو ارزش‌های اسلامی بعنوان میثاق ملی، راهبرد اساسی دشمنان در جنگ نرم با کشورمان است.

سلگی تقویت اتحاد اقوام و اشتراکات فرهنگی را مؤلفه‌های مؤثر در تحکیم انسجام ملی دانست وافزود: پرهیز از رویکردهای اختلافی و انفعالی برای رشد قابلیت‌های اجتماعی در کشور ضرورت دارد زیرا ارزش‌های اجتماعی اصیل بومی وانقلابی ما مقوم امنیت ملی است.