شهرکرد_رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهرکرد گفت: اقدام اخیر پارلمان اروپا نابخردانه و دنباله‌روی از شیطان بزرگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماشاالله ایزدی صبح پنجشنبه در سی‌وهفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: اقدام اخیر اروپایی‌ها مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی مصداق بارز دخالت در امور دیگر کشورها و نفی اراده ملت ایران بوده و بر همین اساس این اقدام شنیع و نابخردانه پارلمان اروپا را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ملت بزرگ ایران حمایت‌های همه‌جانبه غرب و اروپا از رژیم بعث عراق و شخص صدام در دوران دفاع مقدس و قرار دادن تسلیحات نظامی و شیمیایی، کشتارجمعی و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه در شهرهای کشورمان را هرگز فراموش نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه اقدام اخیر پارلمان اروپا نابخردانه و دنباله‌روی از شیطان بزرگ است، تصریح کرد: اقدام پارلمان اروپا بیانگر آن است که اتحادیه اروپا دارای عقلانیت کافی نسبت به پروتکل‌های جاری، قواعد و حقوق بین‌الملل نیست، اگر این موضوع باب شود که هر کشوری ارتش یا نیروهای مسلح کشور دیگری را تروریست قلمداد کند؛ نخستین تروریست‌هایی که می‌توان نام برد کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هستند که سال‌ها خون ملت‌های دیگر را ریختند و ضمن استعمار و استثمار، منابع آن‌ها را غارت کرد.

وی با بیان اینکه اطاعت از ولایت فقیه و جهاد برای رفع موانع عمل به وصیت شهدا است، گفت: شهدا به ما درس ایثار و اخلاص دادند و آموختند که بصیرت داشته باشیم و برای رفع مشکلات از هیچ اقدامی دریغ نکنیم.

ایزدی با اشاره به اینکه دشمن با برنامه‌ریزی و راهبرد، اهداف شیطانی خود را دنبال می‌کند، افزود: اینکه امروز جبهه دشمن به‌رغم برخورداری از ابزار و رسانه‌های متعدد برابر انقلاب اسلامی و ملت ایران ناکام مانده است، به دلیل قدرت و اقتداری است که نظام اسلامی ما از دل رخدادها و حوادث طی این چهار دهه به‌دست آورده است.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اول انقلاب اسلامی نهادهای نظامی و انتظامی با ازهم‌گسیختگی و ازهم‌پاشیدگی مواجه شده بودند و تشکیل یک تشکیلات نظامی و مردمی برای حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر انواع تهدیدهای داخلی و خارجی ضروری بود؛ امام خمینی (ره) این ضرورت را به موقع و به خوبی درک و فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: از مهم‌ترین نیازهای انقلاب اسلامی پس از پیروزی، پیشگیری از فعالیت ناجوانمردانه ضد انقلاب در داخل و خنثی‌سازی توطئه‌های خارجی بود.

وی ادامه داد: آن زمان دستگاه دفاعی و امنیتی بازمانده از دوره پهلوی، به پاکسازی و بازسازی نیاز داشت و بر اساس همین نیاز، کمیته‌های انقلاب اسلامی با حضور و شرکت فعال مردم در مساجد به صورت خودجوش تشکیل شد؛ دولت موقت ابتدا تلاش کرد این نیروها را زیر سلطه خود درآورد اما با مخالفت افراد متعهد روبه‌رو شد.